Hoe wordt de administratie bepaald waarin de inkooporder wordt geboekt?
Wanneer een inkooporder wordt aangemaakt via een bestelvoorstel of inkoopaanvraag, dan worden de waarden vanuit het magazijn of inkoopaanvraag overgenomen in het veld Administratie.
Onderstaande stappen gelden voor het handmatig aanmaken van een inkooporder. Profit vult eerst de administratie in de inkooporder op basis van de instellingen in Ordermanagement: Ordermanagement / Beheer / Instellingen. Daarna kijkt Profit naar de administratie in het inkooprelatieprofiel.
Dit kan je controleren via onderstaande stappen:
- Ga naar: Ordermanagement / Inkoop / Inkooprelatie.
- Open de eigenschappen van de inkooprelatie.
- Ga naar het tabblad: Algemeen.
- Controleer welk verkooprelatieprofiel is ingesteld in het veld Profiel. Als hier geen waarde is ingevuld, geldt het standaard inkooprelatieprofiel (*****).
- Ga vervolgens naar: Algemeen / Inrichting / Integratie-instellingen / Inkooprelatieprofiel.
- Open de eigenschappen van het inkooprelatieprofiel.
- Ga naar het tabblad: Algemeen.
- Controleer het veld Administratie en pas deze eventueel aan.
Als hier geen administratie is ingevuld, wordt standaard de huidige administratie toegepast.
Als laatste kun je in de boekingslay-out het veld Administratie selecteren nadat je de inkooprelatie hebt geselecteerd. Zo voorkom je dat de waarde in het veld Administratie wordt overschreven door de instellingen van het inkooprelatieprofiel.