Waarom klopt de verlofduur in een bestaande verlofboeking niet na het wijzigen van het rooster van de medewerker?

Als een medewerker een ander rooster krijgt, kan het voorkomen dat de verlofduur in reeds vastgelegde verlofboekingen niet meer correct is. Bij het herberekenen van de verlofduur maak je onderscheid tussen medewerkers met een rooster van het type Uren per dag of Werktijden en een rooster van het type Uren per week:

  • Uren per dag of Werktijden

    Als de medewerker een ander rooster krijgt, zal Profit alle relevante verlofboekingen herberekenen.

    Voorbeeld: 

    Een medewerker werkt van maandag t/m vrijdag 8 uur plus een pauze van 30 minuten.

    - Bij een verlofaanvraag op vrijdag 22 maart (volledige dag) zal Profit 8 uur verlof berekenen.

    - Bij een verlofaanvraag van vrijdag 22 maart (4 uur verlof) t/m maandag 25 maart (8 uur verlof) zal Profit 12 uur verlof berekenen.

    De medewerker krijgt vervolgens een ander rooster met ingang van 1 maart en is voortaan op vrijdag vrij. Beide verlofaanvragen vallen in het nieuwe rooster en worden herberekend:

    - De verlofaanvraag op vrijdag 22 maart (volledige dag) valt niet meer samen met een ingeroosterde dag. De verlofaanvraag blijft aanwezig in Profit, maar de verlofduur wordt 0 uur.

    - De verlofaanvraag van vrijdag 22 maart (4 uur verlof) t/m maandag 25 maart (8 uur verlof) wordt ook herberekend: de uren op vrijdag tellen niet meer mee, maar de uren op maandag wel. De verlofduur komt op 8 uur.

  • Uren per week

    Profit neemt de oorspronkelijke verlofduur over, omdat de werktijden per dag niet bekend zijn. Je moet per verlofboeking zelf de verlofduur controleren.