Waarom klopt het aantal dagen doorlopend verzuim niet?

Soms kan Profit het aantal doorlopende verzuimdagen niet goed bepalen. Dit heeft de volgende oorzaken:

  • Het rooster van de medewerker sluit niet goed aan op de feitelijke werkuren van de medewerker..
  • De documentatie van UWV geeft niet altijd uitsluitsel over de juiste methode. Voor het UWV is de einddatum verzuim altijd de laatste dag dat een medewerker feitelijk ziek is. Dit kan dus ook een dag zijn dat de medewerker volgens rooster niet werkt. Een medewerker die van maandag t/m woensdag werkt en vrijdagochtend hersteld is van ziekte is voor het UWV dus op donderdag hersteld. Echter deze medewerker zal zich naar alle waarschijnlijkheid pas de maandag daarop weer op het werk melden en hersteld melden.
  • Profit kan niet bepalen of een verzuimmelding wordt afgesloten aan het einde van de laatste verzuimdag, of aan het begin van de daarop volgende werkdag.

    Voorbeeld: 

    Als het verzuim wordt afgesloten op een niet-roosterdag, dan maakt het verschil of hier als tijd 0.00 wordt vastgelegd of bijvoorbeeld 9:00 uur. De eindtijd moet 0:00 uur zijn, dan telt de laatste dag niet mee. Als je bijvoorbeeld 9:00 uur vastlegt, dat telt de laatste verzuimdag wel mee.