Waarom kloppen de cijfers in de voorgangsrapportage/het dashboard Uitstelregeling niet?

Uitstel wordt teruggekoppeld door de Belastingdienst. Staan er bij jou geen juiste aantallen? Dan is de kans groot dat het retourbericht voor ontvangst nog niet is verstrekt. Het retourbericht wordt verstuurd door het verstrekken van SBU's door de Belastingdienst. De SBU's vind je terug in de communicatieberichten.

Heb je een aangifte wel ingediend, maar heb je het gevoel dat hier nog geen terugkoppeling voor is geweest? Controleer dan of het veld Biljet ontvangen door Belastingdienst al is gevuld. Je controleert of de Belastingdienst de aangifte heeft ontvangen met de volgende stappen:

  1. Dubbelklik op Cliƫnt IB/Vpb.
  2. Ga naar het tabblad Voortgang.
  3. Dubbelklik op de regel van de ingediende aangifte
  4. Ga naar het tabblad Algemeen en controleer of het veld Biljet ontvangen door Belastingdienst is gevuld.

Wanneer dit niet het geval is, heeft de Belastingdienst nog geen terugkoppeling gegeven op de verstuurde aangifte. De aangifte is dus wel verstuurd, maar de Belastingdienst heeft de ontvangst nog niet bevestigd. Pas als deze bevestiging er is (deze wordt verzonden door middel van het SBU), dan wordt de voortgangsrapportage en daarbij het dashboard bijgewerkt. Het dashboard kan hierbij iets achterlopen omdat deze 1 keer per dag wordt bijgewerkt.

Voorbeeld:

Als het dashboard om 09.00 uur wordt bijgewerkt en het SBU komt om 10.00 uur binnen, dan kan het zijn dat het dashboard achterloopt op de voortgangsrapportage.

Let op:

De terugkoppeling van SBU's wordt 1 keer in week teruggekoppeld door de Belastingdienst. Het bijwerken van de voortgangsrapportage in Profit is dus niet dagelijks actueel.