Waarom komen de SBA's voor de cliënt IB / VPB niet binnen?

Controleer eerst het volgende:

  • Heeft de klant al wel de aanslag op papier ontvangen?
  • Is er een machtiging actief?
  • Als het antwoord op beide punten ja is, dan zou hiervoor ook een digitaal bericht verstrekt moeten zijn.

Een mogelijke oorzaak van het niet binnenkomen van de SBA is dat het certificaat in meerdere omgevingen actief is. Aanslagen kunnen namelijk opgehaald worden in de verkeerde omgeving. Dit gebeurt vaak na het kopiëren van een omgeving (bijvoorbeeld het kopiëren van een omgeving naar een nieuwe licentie). Zijn de SBA's in de verkeerde omgevingen terecht gekomen? Stuur dan een incident in bij Support om een oplossing te bespreken. Als SBA's in de verkeerde omgeving terecht komen, is het wijs om zo snel mogelijk het communicatieprofiel Digipoort in de oude omgeving te blokkeren, zodat de aanslagen hier niet meer binnen komen.

Geldt bovenstaand allemaal niet? Bel dan met de Belastingdienst (Logius) en vraag om een tijdstip van het verzonden bericht. Stuur vervolgens een incident in met het BSN-nummer van de cliënt en het soort SBA dat ontbreekt.