thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

Inloggen: E-mail na Wachtwoord vergeten komt niet aan. Wat kan ik doen?

Als de e-mail voor het aanvragen van een nieuw wachtwoord niet aankomt kan dit te maken hebben met de instellingen van de mailserver, of de instellingen van de gebruiker.

Allowlist het e-mailadres no-reply@afasonline.com

Zorg ervoor dat je het e-mailadres no-reply@afasonline.com op de onderstaande plekken doorlaat. Je systeembeheerder kan je hierbij helpen.

  • De mailbox van de gebruiker.
  • De ontvangende mailserver en/of spamfilter van de organisatie.
  • Houd jullie spamfilter inkomende mails tegen op basis van IP-adres? Plaats de IP-reeks 185.46.182.0/24 op de allowlist, zodat de e-mails wel binnen komen.
  • Er kan vertraging zitten op de ontvangende mailserver, waardoor de e-mail niet direct aankomt.

Controleer de instellingen in de eigenschappen van de gebruiker

  1. De gebruiker mag niet geblokkeerd zijn, dus het veld Geblokkeerd moet uitgevinkt zijn.
  2. Heeft de gebruiker rechten op Profit Windows of InSite? Zonder deze rechten kan de gebruiker niet inloggen op afasonline.nl.
  3. De gebruiker is een systeemgebruiker. Een systeemgebruiker heeft nooit toegang tot InSite. Zet de gebruiker om naar een gewone gebruiker.
  4. De gebruiker probeert in te loggen met een e-mailadres dat niet bekend is in de omgeving. Tijdens het inloggen op AFAS Online geven wij niet aan of een e-mailadres wel of niet bestaat. Dit doen we in verband met veiligheid. Je controleert of de gebruiker inlogt met het juiste e-mailadres in de eigenschappen van de gebruiker in de Autorisatie tool (zie afbeelding). Het e-mailadres dat hier staat ingevuld, is het e-mailadres waarmee de gebruiker moet inloggen. Heb je geen rechten op de Autorisatie tool? Vraag je applicatiebeheerder de controle uit te voeren.

    2FA - Beheer - Overstappen (proc -mail gebruiker) - e0mail

Process

Inloggen E-mail

Work area

Algemeen