Waarom is de periodieke salarisverhoging niet toegekend bij een medewerker?

De periodieke salarisverhoging wordt toegekend als je de actie Periodiek uitvoert in de Salarisverwerkingscockpit. Heb je dit gedaan, maar is het salaris bij een medewerker niet verhoogd? Voer dan onderstaande controles uit:

  • Ga naar Algemeen / Beheer / Wachtrij en controleer of de taak Periodieken toekennen succesvol is uitgevoerd. Zo niet, los dan de fout uit de melding op en voer de actie nogmaals uit.
  • Ga naar HRM / Organisatie / Cao. Open de arbeidsvoorwaarde waaronder de medewerker valt. Ga hierin naar het tabblad Type functie/schaal. Controleer hier of de loonschaal die bij de medewerker is ingesteld wel is gekoppeld aan het type functie dat de medewerker heeft. Is dat niet het geval, dan kan Profit het salaris niet periodiek verhogen. Meer informatie hierover lees je in het artikel Loonschalen inrichten onder het kopje Loonschalen koppelen aan functietypes.
  • Open het contract in de eigenschappen van de medewerker en ga naar het tabblad Periodiek. Controleer of de volgende velden zijn gevuld:
    • Periodenummer periodiek
    • Herhalen na (perioden)
    • Periode volgende verhoging
    • Gedrag periodiek toekennen
  • Open het salaris in de eigenschappen van de medewerker. Controleer of de juiste loonschaal is ingevuld.
  • Controleer in de eigenschappen van de werkgever op het tabblad Functie of de functie van de medewerker aan het juiste type functie is gekoppeld.

Meer informatie hierover lees je in het artikel Loonschaal bij de medewerker vastleggen.