Waarom komt een taak niet in de takenlijst van de gebruiker?

Als een taak niet in de takenlijst van de medewerker, gebruiker of bestemming terecht komt kan dit één van de volgende oorzaken hebben:

1. Het veld Tonen in takenlijst is niet aangevinkt

Open de workfloweditor en klik op de taak (de taak waarin de workflow staat, terwijl deze niet in de takenlijst verschijnt). Controleer in de bestemming of het veld Tonen in takenlijst is aangevinkt.

2. De workflow is niet aan de juiste rol/verantwoordelijkheid gekoppeld

De workflow is niet aan de juiste rol/groep/verantwoordelijkheid gekoppeld. Je bekijkt in de betreffende workflow aan welke rol/groep/verantwoordelijkheid de bestemming is gekoppeld. Je raadpleegt de bestemming via de volgende stappen:

  1. Ga naar: CRM / Dossier / Inrichting / Type dossieritem.
  2. Open de eigenschappen van het type dossieritem.
  3. Ga naar het tabblad Workflow.
  4. Open de eigenschappen van de workflow.
  5. Selecteer de betreffende taak.
  6. Aan de rechterkant zie je nu de eigenschappen van de taak. Klik op: Ins_Wortkflow Beoordelen inschrijving inrichten (10) achter Taak bestemd voor. Hier kan je de bestemming raadplegen.
  7. In deze bestemming moeten de gebruikers zitten die de taak moeten krijgen. Als de bestemming een gebruikersgroep is, kun je in de Autorisatie tool zien welke gebruikers in de groep zitten. Er zijn ook andere bestemmingen mogelijk, zoals bestemmingen op leidinggevende. Controleer dan in het organigram of degene die de taak moet krijgen daadwerkelijk leidinggevende is.

3. Controleer de weergave op eigen filters

Controleer of je zelf een snelfilter hebt toegevoegd op de weergave.

  1. Klik op: en bepaal of er een filter actief is (zie afbeelding). Controleer of de taak wel zichtbaar is als je het filter uitschakelt.
    Ins_Overzicht raadplegen in Insite - Simpel - Veld

4. Controleer de weergave op standaard filters

Controleer of er een vast filter op de weergave actief is.

  1. Ga in Profit naar: Algemeen / In & OutSite / Pagina en open de pagina Mijn taken.
  2. Klik op de actie Weergave aanpassen en controleer of er een vast filter actief is op de pagina.
  3. Bepaal of de taak wel zichtbaar is als je het filter verwijderd.

5. De gebruiker is Workflowtaakmanager

Controleer of de gebruiker als Workflowtaakmanager gebruiker is van de taak. Dit controleer je door in de eigenschappen van het dossieritem op het tabblad Gebruikers te controleren of het veld Workflowtaakmanager is aangevinkt. Als de gebruiker Workflowtaakmanager is vind je de taak terug in de weergave Alle taken in plaats van in de weergave Mijn taken. Meer informatie hierover lees je in het artikel Ingrijpen workflow als workflowtaakmanager.

6. Type pagina van het dossieritem is niet geactiveerd

Controleer of het Type pagina van het dossieritem is geactiveerd. Ga hiervoor naar: Algemeen / In & OutSite / Site. Open de betreffende InSite en controleer op het tabblad Typen pagina of het betreffende dossieritem is aangevinkt.

7. De workflow is niet gestart

Om een workflow te starten is het noodzakelijk om een kenmerkcombinatie vast te leggen. Ook als je geen kenmerken wilt toevoegen moet je, voor een goede werking in InSite en OutSite, een kenmerkcombinatie vastleggen. Je doet dit om de workflow te koppelen aan het type dossieritem. Dit is ook nodig als er maar één workflow is toegevoegd aan het dossieritem.

8. De gebruiker is niet aan de juiste persoon (medewerker) gekoppeld

Zowel een gebruiker als een medewerker is gekoppeld aan een persoon. Bij het aanmaken van een gebruiker, kies je de persoon waaraan je de gebruiker koppelt. Er zijn situaties waarin een medewerker dubbel in Profit staat. Het kan dan zijn dat de gebruiker aan de persoon van de inactieve medewerker is gekoppeld. In dat geval koppel je de gebruiker aan de andere persoon.