thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

Hoe kan ik AFAS Pocket opnieuw koppelen aan het inloggen?

Koppel AFAS Pocket opnieuw als:

  • Je geen inlogverzoek/ pushbericht ontvangt.
    Let op! Dit kan ook liggen aan de instellingen van je smartphone. Controleer of je smartphone push-notificaties ontvangt. Een andere oplossing is de Pocket app tijdens het inloggen alvast te openen. Hiermee trigger je ook een inlogverzoek.
  • Je de app hebt verwijderd.
  • Je een nieuwe telefoon hebt.

Inloggen AFAS Online

Om AFAS Pocket opnieuw te koppelen, moet je eerst inloggen op afasonline.nl.

  1. Log in met je e-mailadres en wachtwoord.
  2. Klik op de knop Geen melding ontvangen?
  3. Je kan er nu voor kiezen om in te loggen met SMS, of via de optie Inloggen via collega.
  4. Log je in via een collega, dan ontvangt de collega via de e-mail een code waarmee je kunt inloggen. De collega moet natuurlijk wel bekend zijn als gebruiker in Profit met een geldig e-mailadres.

AFAS Pocket opnieuw koppelen

Bekijk de video of doorloop de stappen hieronder.

  1. Installeer AFAS Pocket (opnieuw) op je telefoon.
  2. Ga op de AFAS Online-portal naar Instellingen / Beveiliging.
  3. Klik op Opnieuw koppelen achter de tekst Bij het inloggen ontvang je een notificatie via AFAS Pocket (zie afbeelding).

  4. Open nu AFAS Pocket op je smartphone.
  5. Scan met je smartphone de QR-code. Hiermee wordt je smartphone gekoppeld aan je account, zodat je weer met AFAS Pocket kunt inloggen. Als je niet kunt scannen druk je in AFAS Pocket bovenaan op het schildje en dan op Code scannen. Je kunt dit scherm ook bereiken via Mijn AFAS Online account.

    Let op:

    Het installeren van de app is voldoende als je de app alleen wilt gebruiken voor het inloggen met twee-factorauthenticatie. Je hoeft dan geen omgevingssleutel in te vullen.

Zie ook

Process

Inloggen

Work area

Algemeen Pocket