Reservekopie voor AFAS Support

Bij het oplossen van een incident kan het nodig zijn dat je een reservekopie van je omgeving ter beschikking stelt aan AFAS Support. AFAS gebruikt de reservekopie om het probleem te reproduceren en de oplossing te testen. Je initieert zelf de actie om een reservekopie aan te maken.

Toestemming geven voor gebruik reservekopie:

  1. De instuurder van het incident ontvangt een e-mailbericht met een pincode.
  2. Open de omgeving waarvan je een reservekopie wilt laten maken.
  3. Deel de autorisatie uit voor de onderstaande functie en actie.
  4. Ga naar: Algemeen / Omgeving / Beheer / Aanvragen omgeving.
  5. Selecteer de actie AFAS Support backup maken.

    Let op:

    Vul het veld Datum reservekopie alleen als de supportmedewerker hier expliciet om vraagt EN als de omgeving een productie-omgeving is. Zo niet, dan vul je het veld Datum reservekopie niet.

  6. Vul de pincode in die je via het e-mailbericht ontvangen hebt.

    Als je geen e-mailbericht ontvangt dan kan je de pincode ophalen via het klantdossier. Je vindt de pincode in het veld Nummer.

  7. Klik op: Voltooien.

De omgeving zal in de avonduren beschikbaar gemaakt worden voor de AFAS Support medewerker. Alle activiteiten van de omgeving zullen op de pagina https://klant.afas.nl/dossier-prs/klant-dossier worden weergegeven. Filter op het type klantomgeving

Zie ook:

Direct naar

  1. Omgevingen beheren
  2. Omgeving kopiëren
  3. Omgeving elke week kopiëren als testomgeving
  4. Reservekopie voor AFAS Support
  5. Pincode aanvragen voor archiveren omgeving
  6. Omgeving overzetten naar ander deelnemersnummer
  7. Omgeving verwijderen