Werkelijke kosten registreren

Je kunt de inkoopfacturen koppelen aan een campagne. Hierdoor heb je direct inzicht in de werkelijk gemaakte kosten. Je moet in de boekingslay-out het veld Campagne toevoegen.

Inkoopfacturen boeken op een campagne doe je in drie stappen:

  1. Voeg het veld Campagne toe aan de boekingslay-out (op regelniveau).
  2. Boek de inkoopfactuur zoals je gewend bent en selecteer tijdens het boeken in iedere kostenregel het nummer van de campagne.
  3. Raadpleeg de inkoopfactuur in de campagne.

Stap 1. Veld 'Campagne' toevoegen aan boekingslay-out inkoopfactuur

  1. Ga naar: Algemeen / Beheer / Boekingslay-out.
  2. Open de eigenschappen van de boekingslay-out voor de inkoopfactuur.
  3. Ga naar het tabblad: Regel.
  4. Druk op: de + voor Regel velden.
  5. Sleep het veld Campagne naar de regel, naast het veld Omschrijving bijvoorbeeld.

    Scroll, als het veld automatisch achteraan de regel terechtkomt, naar rechts en sleep het veld naar de juiste plek.

  6. Klik op: Opslaan en sluiten.

Je hebt nu de boekingslay-out van het inkoopboek gewijzigd.

Stap 2. Boek de inkoopfactuur

Je boekt nu de factuur. De eerste regel van een boeking is de factuurregel, de tweede regel is de kostenregel en de derde regel is de Btw-regel.

  1. Ga naar: Financieel / Boeken / Dagboek.
  2. Selecteer Inkoopboek kosten.
  3. Selecteer de boekingslay-out.
  4. Klik op: Voltooien.

    Je ziet nu de inkoopboekingslay-out waarin je de factuur gaat boeken.

  5. Selecteer bij Rekening de crediteur waarna Profit de juiste rekeninggegevens toevoegt.
  6. Vul een waarde in bij Bedrag credit.
  7. Voeg de kostenregel toe.
  8. Selecteer een waarde bij Campagne.

  9. Voltooi de boeking.

Nu zijn de kosten automatisch aan de campagne gekoppeld.

Stap 3. Inkoopfactuur bekijken in de eigenschappen van de campagne

  1. Ga naar: CRM / Campagnebeheer / Campagne.
  2. Open de eigenschappen van de campagne.
  3. Ga naar het tabblad: Facturen.

    Je ziet de geregistreerde kosten van de inkoopfactuur (exclusief btw) bij de campagne:

    Op het tabblad Totalen wordt het bedrag opgeteld bij het veld Totale kosten.

Direct naar

  1. Campagnes
  2. Inrichting
  3. Campagne toevoegen
  4. Campagne-actie toevoegen
  5. Dossieritemtype instellen
  6. Doelgroep bepalen
  7. Campagne-actie genereren
  8. Campagnekosten toevoegen
  9. Werkelijke kosten (inkoopfacturen) registreren
  10. Voortgang campagne monitoren
  11. Campagneresultaten bekijken
  12. Dossieritems afhandelen