thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

SMS komt niet binnen of veel te laat. Wat kan ik doen?

Controleer eerst op afasstatus.nl en op allestoringen.nl of er een SMS- of inlogprobleem gemeld is.

Als je tijdens het inloggen geen SMS-bericht ontvangt kan je tijdelijk inloggen via een collega. Hiervoor klik je na het invullen van je e-mailadres en wachtwoord op de optie Inloggen via collega.

Gebruik je SMS om in te loggen? Neem dan de volgende stappen:

  • Verwijder je cookies en tijdelijke internetbestanden.
  • Maak geen gebruik van een snelkoppeling, maar ga direct naar afasonline.nl
  • Log in via een collega. Hiervoor klik je, na het invullen van je e-mailadres en wachtwoord, op de optie Inloggen via collega.
  • Wijzig de inlogmethode naar AFAS Pocket. Ga hiervoor naar het tabblad Instellingen / AFAS Pocket en klik op de optie Wijzigen naar AFAS Pocket. Vervolgens hoef je de app alleen te installeren op je smartphone en de QR-code te scannen. Kom je er niet uit? Bekijk hieronder de uitgebreide stappen.

Wijzig de inlogmethode naar AFAS Pocket

Bekijk in onderstaande video hoe je AFAS Pocket koppelt aan het inloggen op AFAS Online.

Liever geen video?

Lees in de PDF hoe je de inlogmethode wijzigt van sms naar AFAS Pocket, of doorloop de stappen op de klantportal.

Gebruik je SMS om in te loggen of voor digitaal ondertekenen? Controleer je telefoon via de volgende stappen:

  1. Controleer of je telefoon ontvangst/ bereik heeft. Zo niet, ga naar een plek waar je bereik hebt en log opnieuw in.
  2. Ontgrendel je telefoon en open de app waarmee je SMS-berichten verstuurd. Laat deze app open staan en log hierna opnieuw in.
  3. Controleer of je andere SMS-berichten wel ontvangt.
  4. Controleer of het geheugen van de telefoon zit en zorg ervoor dat er voldoende ruimte vrij is.
  5. Ga naar je Instellingen / Mobiel netwerk / Netwerkselectie. Zet Automatisch uit en selecteer tijdelijk een andere provider om de netwerkconnectie te resetten. Selecteer hierna je eigen provider opnieuw.
  6. Kijk op allestoringen.nl of er een storing bekend is bij jouw telefoonprovider.
  7. Geen storing bekend? Herstart je telefoon en probeer nog een keer in te loggen.
  8. Controleer je SIM-kaart. De metalen contactpuntjes van je SIM-kaart moeten goed schoon zijn. Plaats je SIM-kaart opnieuw in je telefoon en probeer het inloggen nogmaals.
  9. Als je telefoonnummer recent is overgezet naar een nieuwe telefoonprovider duurt het soms even voordat de SMS-berichten binnen komen.
  10. Helpen al deze punten niet bij het ontvangen van de SMS-berichten? Bel je provider om te vragen hier naar te kijken. Geef aan dat de SMS-berichten van AFAS Online niet aankomen, noem de tijden waarop je de SMS had moeten ontvangen. Vragen ze wie de afzender is? Bij een ontvangen SMS staat de naam "AFAS Online" of "AFASOnline" als afzender.

Process

Inloggen

Work area

Algemeen