thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

SMS komt niet binnen of veel te laat. Wat kan ik doen?

Doorloop de volgende stappen je geen sms ontvangt tijdens het inloggen.

  • Verwijder je cookies en tijdelijke internetbestanden.
  • Maak geen gebruik van een snelkoppeling, maar ga direct naar afasonline.nl
  • Wijzig de inlogmethode naar AFAS Pocket. Bekijk hieronder de uitgebreide stappen.

Wijzig de inlogmethode naar AFAS Pocket

Bekijk in onderstaande video hoe je AFAS Pocket koppelt aan het inloggen op AFAS Online.

Liever geen video?

Lees in de PDF hoe je de inlogmethode wijzigt van sms naar AFAS Pocket, of doorloop de stappen op de klantportal.

Wil je toch sms blijven gebruiken? Controleer het volgende:

Let op:

Als je gebruik maakt van KPN is het niet mogelijk om de sms via een vast toestel te ontvangen. KPN heeft de Text-to-speech dienst per 1 januari 2019 beƫindigd.

  1. Controleer eerst op afasstatus.nl en op allestoringen.nl of er een SMS- of inlogprobleem gemeld is.
  2. Controleer of je telefoon ontvangst/ bereik heeft. Zo niet, ga naar een plek waar je bereik hebt en log opnieuw in.
  3. Ontgrendel je telefoon en open de app waarmee je SMS-berichten verstuurd. Laat deze app open staan en log hierna opnieuw in.
  4. Controleer of het geheugen van de telefoon zit en zorg ervoor dat er voldoende ruimte vrij is.
  5. Ga naar je Instellingen / Mobiel netwerk / Netwerkselectie. Zet Automatisch uit en selecteer tijdelijk een andere provider om de netwerkconnectie te resetten. Selecteer hierna je eigen provider opnieuw.
  6. Controleer je SIM-kaart. De metalen contactpuntjes van je SIM-kaart moeten goed schoon zijn. Plaats je SIM-kaart opnieuw in je telefoon en probeer nogmaals in te loggen.

Process

Inloggen

Work area

Algemeen