Waarom komt de workflow niet bij de juiste gebruiker uit?

1. Het veld Tonen in takenlijst is niet aangevinkt

Open de workfloweditor en controleer in de bestemming of het veld Tonen in takenlijst is aangevinkt. Klik hiervoor op de taak waarvan je de bestemming wilt controleren.

2. De workflow is niet aan de juiste rol/verantwoordelijkheid gekoppeld

De workflow is niet aan de juiste rol/groep/verantwoordelijkheid gekoppeld. Je bekijkt in de betreffende workflow aan welke rol/groep/verantwoordelijkheid de bestemming is gekoppeld. Je raadpleegt de bestemming via de volgende stappen:

  1. Ga naar: CRM / Dossier / Inrichting / Type dossieritem.
  2. Open de eigenschappen van het type dossieritem.
  3. Ga naar het tabblad Workflow.
  4. Open de eigenschappen van de workflow.
  5. Selecteer de betreffende taak.
  6. Aan de rechterkant zie je nu de eigenschappen van de taak.
  7. Klik op: Onderhouden bij Taak bestemd voor. In Profit 2 klik je op Ins_Wortkflow Beoordelen inschrijving inrichten (10).

    Hier kan je de bestemming raadplegen.

  8. In deze bestemming moeten de gebruikers zitten die de taak moeten krijgen. Je bekijkt in de autorisatierol welke gebruikers er binnen een bepaalde rol zijn toegevoegd. Is de bestemming 'Leidinggevende'? Controleer dan in het organigram of degene die de taak moet krijgen daadwerkelijk leidinggevende is.

3. Controleer de weergave op eigen filters

Controleer of je zelf een snelfilter hebt toegevoegd op de weergave.

  1. Klik op: en bepaal of er een filter actief is (zie afbeelding). Controleer of de taak wel zichtbaar is als je het filter uitschakelt.
    Ins_Overzicht raadplegen in Insite - Simpel - Veld

4. Controleer de weergave op standaard filters

Controleer of er een vast filter op de weergave actief is.

  1. Ga in Profit naar: Algemeen / In & OutSite / Pagina en open de pagina Mijn taken.
  2. Klik op de actie Weergave aanpassen en controleer of er een vast filter actief is op de pagina.
  3. Bepaal of de taak wel zichtbaar is als je het filter verwijderd.

5. De gebruiker is Workflowtaakmanager

Controleer of de gebruiker als Workflowtaakmanager gebruiker is van de taak. Dit controleer je door in de eigenschappen van het dossieritem op het tabblad Gebruikers te controleren of het veld Workflowtaakmanager is aangevinkt (zie afbeelding). Als de gebruiker Workflowtaakmanager is vind je de taak terug in de weergave Alle taken in plaats van in de weergave Mijn taken. Meer informatie hierover lees je in het artikel Ingrijpen workflow als workflowtaakmanager.

Waarom komt de workflow niet bij de juiste gebruiker uit

6. De type pagina van het dossieritem is niet geactiveerd

Controleer of de Type pagina van het dossieritem is geactiveerd. Ga hiervoor naar: Algemeen / In & OutSite / Site. Open de betreffende InSite en controleer op het tabblad Typen pagina of het betreffende dossieritem is aangevinkt.

7. De workflow is niet gestart

Om een workflow te starten is het noodzakelijk om een kenmerkcombinatie vast te leggen. Ook als je geen kenmerken wilt toevoegen moet je, voor een goede werking in InSite en OutSite, een kenmerkcombinatie vastleggen. Je doet dit om de workflow te koppelen aan het type dossieritem. Dit is ook nodig als er maar één workflow is toegevoegd aan het dossieritem.

Kenmerkcombinatie toevoegen:

  1. Ga naar: CRM / Dossier / Inrichting / Type dossieritem.
  2. Open de eigenschappen van het type dossieritem.
  3. Ga naar het tabblad: Kenmerkcombinaties.
  4. Maak een kenmerkcombinatie aan. Hierdoor ontstaat een koppeling tussen het type dossieritem, een workflow en de kenmerken.