Het bestand kan niet worden weggeschreven op de aangegeven locatie

Je krijgt deze melding bij het verwerken van het betaalbestand in de Betalingscockpit.

Oorzaak

Er zijn meerdere oorzaken mogelijk:

  • Je hebt geen schrijfrechten op de locatie waarnaar het betaalbestand wordt weggeschreven.
  • De gekozen locatie bestaat niet meer.
  • Je werkt in de webversie van Profit.

Oplossing

Er zijn meerdere oplossingen mogelijk:

1. Schrijfrechten locatie

Je lost de melding op door met je systeembeheerder te regelen dat je schrijfrechten krijgt op de ingestelde locatie. Ook kan hij of zij controleren of de locatie nog bestaat. Via onderstaande stappen controleer je welke locatie is ingesteld. Indien nodig kun je die hier ook wijzigen.

  1. Ga naar HRM / Organisatie / Werkgever.
  2. Open de werkgever waar het om gaat.
  3. Ga naar het tabblad Betaling en controleer hier de bestandslocatie.
    Kun je deze niet vullen? Ga dan naar het tabblad Bankrekening en open de rekening. Hier vind je de bestandslocatie.

    Let op!

    Je benadert je lokale map door het volgende pad te volgen: Deze PC / C: / Gebruikers (Users) / [Gebruiker] (zie afbeelding) / Desktop.

2. Citrix Workspace installeren

Als je werkt in de webversie van Profit is het niet mogelijk om rechtstreeks bestanden op te slaan op je lokale schijf. Hiervoor moet je Profit openen via Citrix Workspace. Als je wilt switchen naar Citrix Workspace verwijder je eerst de voorkeursinstelling:

  1. Open de AFAS Online portal.
  2. Klik op Instellingen / Voorkeuren.
  3. Klik op Verwijder voorkeursinstelling voor Citrix Workspace.

Open Profit opnieuw en kies voor de optie om Profit via Citrix Workspace te openen.