Betaalopdracht verzenden naar de bank

Deze stap voer je buiten Profit uit en wordt beperkt toegelicht. Neem voor uitgebreide informatie contact op met de bank.

Met de software van de bank lees je het betaalbestand in.

Bij het verwerken van het betaalbestand kunnen betalingen geweigerd worden. Dit kan komen doordat je een verkeerd bankrekeningnummer hebt ingevuld bij de crediteur of doordat de naam van de crediteur niet juist is. De overige betalingen in het betaalbestand worden wel betaald. De geweigerde betalingen storneer je in de betaalopdracht vóórdat de betalingen in het bankboek verwerkt.

Bankkoppeling

Gebruik je de bankkoppeling? Dan kun je de digitale betaalopdrachten en terugbetalingen automatisch naar je bank verzenden. Je hoeft dan zelf geen betaalbestanden te uploaden. De bank verwerkt de betaalopdracht echter niet meteen, je moet via internetbankieren alleen de betaalopdracht signeren (of afkeuren).

Deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor gebruikers die internetbankieren bij de Rabobank of de ING. De ABN AMRO biedt deze koppeling alleen voor bankafschriftbestanden.

Direct naar

  1. Automatische betalingen
  2. Automatische betalingen inrichten
  3. Nieuwe betaalopdracht toevoegen
  4. Betaalopdracht raadplegen en wijzigen
  5. Facturen betaalbaar stellen of uitsluiten van betaling
  6. Betaalvoorstel afdrukken
  7. Betaalopdracht verwijderen
  8. Betaalbestand verwerken
  9. Incasso- en (terug)betaalopdracht via de wachtrij
  10. Betaalspecificatie afdrukken
  11. Betaalopdracht verzenden naar de bank
  12. Factuur of betaalopdracht storneren
  13. Betaling boeken in het bankboek
  14. Betaling tegenboeken en facturen storneren (ná het boeken van de betaling)
  15. Automatische terugbetaling creditnota's debiteuren
  16. Automatische betalingen buitenland verrichten
  17. Automatische betalingen via betaalopdrachtset verrichten
  18. Automatische betalingen verrichten via bankkoppeling
  19. Automatische betalingen verrichten (Caribbean)