Hoe kan ik een betaal- of incasso-opdracht (die bijvoorbeeld niet is aangekomen bij de bank) opnieuw versturen?
Opnieuw versturen
Je stuurt de betaal- of incasso-opdracht opnieuw met de volgende stappen:
- Ga naar: Algemeen / Communicatieservice / Communicatiebericht.
- Selecteer het betreffende bericht en herstel de berichtstatus via Herstellen berichtstatus.
- Kies vervolgens voor het opnieuw versturen van het communicatiebericht (de betaalopdracht) via de actie Bericht verzenden.
Bewerken en opnieuw versturen
Wanneer je de betaalopdracht wilt bewerken voordat je deze opnieuw aanbiedt bij de bank, volg je de volgende stappen:
- Je storneert de opdracht via Financieel / Crediteur / Betaalopdracht.
- Selecteer de betaalopdracht en klik op de actie Opdracht storneren. Bij het storneren wordt de journalisering tegengeboekt. Gestorneerde facturen krijgen de status Betaling geweigerd.
- Maak hierna een nieuwe betaalopdracht aan.
- Je verstuurt de betaalopdracht opnieuw via de actie Bericht verzenden.