Dashboard geeft melding: https://pcX.bi.afas.online

Je krijgt deze melding bij het raadplegen van een dashboard.

Oorzaak

Deze melding krijg je als er een adblocker actief is, of als je cookies blokkeert in je browser.

Oplossing

1. Adblocker actief

Blokkeer je advertenties in je browser? Dan wordt er nog wel eens (onbedoeld) teveel tegengehouden. Waaronder ook het laden van dashboards.

De oplossing is dan om je InSite URL toe te voegen aan de 'allowlist' van de Ad Blocker. Raadpleeg de site van de Ad Blocker om na te gaan hoe je dit instelt. Mogelijk moet je ook [*.]bi.afas.online toevoegen aan deze allowlist. Support kan je hierbij niet helpen.

2. Cookies toestaan in Google Chrome

Je hebt de instelling Indirecte cookies blokkeren aanstaan. Schakel deze instelling uit, of voeg je InSite URL en [*.]bi.afas.online. toe aan de lijst Toestaan. Doorloop hiervoor onderstaande stappen:

  1. Ga in Google Chrome naar de 3 puntjes rechtsboven en klik op Instellingen (zie afbeelding).
  2. Scroll helemaal naar beneden en klik op Geavanceerd.
  3. Ga naar Site-instellingen / Cookies.
  4. Zet hier de instelling Indirecte cookies blokkeren uit, of voeg je InSite URL en [*.]bi.afas.online. toe aan de lijst Toestaan (zie afbeelding).

3. Cookies toestaan in Mozilla Firefox

Firefox kan zo zijn ingesteld dat cookies niet worden geaccepteerd. Om cookies in te schakelen doorloop je de stappen in dit artikel.

4. Cookies toestaan in Microsoft Edge

Maak je gebruik van de browser Edge? Volg dan de volgende stappen:

  1. Typ in de adresbalk: edge://settings/content/cookies.
  2. Schakel de instelling Cookies van derden blokkeren uit (zie afbeelding).

5. Cookies toestaan in Apple Safari

Om de dashboards op een Macbook of iPad te kunnen openen, zal je de tijdelijke internetbestanden moeten toestaan in de instellingen van Safari. Deze internetbestanden zijn nodig om de dashboards te laten werken.

Zie hieronder de instellingen in Safari. Als je deze instellingen niet wilt toepassen in Safari, is het gebruik maken van Chrome ook een oplossing. Onze software werkt namelijk beter in deze browser.

Macbook:

  1. Kies in de app Safari voor Safari.
  2. Ga naar Instellingen en klik op "Geavanceerd.
  3. Schakel Blokkeer alle cookies uit
  4. Schakel Voorkom cross-sitetracking" uit.

iPad:

  1. Ga naar Instellingen.
  2. Vink Blokkeer alle cookies uit.
  3. Vink Voorkom cross-sitetracking uit.