Klantbeëindiging
Helaas komt het voor dat je van de klant afscheid moet nemen. Uiteraard wil je dan wel evalueren waarom de klant vertrekt, of kun je toch nog gaan voor klantbehoud.
Is de beëindiging definitief, ook dat moet je goed vastleggen.
Schema van de workflow
Op basis van onze ervaring adviseren wij onderstaand workflowschema.
Inrichting
Er worden verschillende statussen gebruikt: Relatiebeheerder, Directie en Afgehandeld. Er worden geen kenmerken gebruikt. Zodra de workflow is gestart krijgt deze de status in behandeling.
Condities
Er worden geen taken conditioneel afgehandeld.
Speciale acties
Er is geen speciale actie.
Waarom welke stappen?
In de workflow klantbeëindiging wordt gekeken welke diensten er moeten worden afgemeld voor een klant. Deze workflow gaan onder andere via de directie, zodat deze op de hoogte worden gebracht van de beëindiging.
Als laatste stap is er de keuze om de klant als dank nog een presentje te sturen. Wanneer je hiervoor kiest wordt er automatisch een aanvraag facilitaire dienst ingestuurd.
Wordt de workflow gestart vanuit een signaal?
De workflow wordt niet gestart vanuit een signaal. Je start de workflow handmatig in het klantbeheer proces.
Direct naar Workflow inrichten in vogelvlucht |