Medewerker roosterwijziging
Met deze muterende workflow ben je als medewerker of als manager in staat om een roosterwijziging in te voeren.
Schema van de workflow
Op basis van onze ervaring adviseren wij onderstaand workflowschema.
Inrichting
Er worden verschillende statussen gebruikt: Personeelsadministratie, Leidinggevende, Medewerker, Afgehandeld en Instuurder. Er worden geen kenmerken gebruikt. Zodra de workflow is gestart krijgt deze de status Personeelsadministratie.
Condities
Als de uren ongewijzigd zijn, dan wordt deze conditioneel afgehandeld. De medewerker krijgt een Ter info-taak. Hieraan is geen document aan gekoppeld.
Als de uren wel wijzigen, dan krijgen de leidinggevende en de medewerker een document ter ondertekening.
Speciale acties
Er zijn enkele speciale acties te gebruiken. Opnieuw insturen roosterwijziging, registreren roosterwijziging en afkeuren roosterwijziging. Door deze acties worden de gegevens wel of niet verwerkt in Profit.
Als de medewerker de mutatie afkeurt, dan komt deze weer in beeld bij de Personeelsasministratie. De personeelsasministratie kan het document verwijderen, waarna het proces weer van voren af aan begint. Ook kan de Personeelsasministratie besluiten dat het document toch door de medewerker ondertekend moet worden.
Waarom welke stappen?
De workflow komt langs personeelszaken en langs salarisadministratie om de registratie te controleren. Doordat de medewerker of de leidinggevende zelf de gegevens invoert is er bewust voor gekozen om na akkoord door de personeelsadministratie een bevestiging te vragen.
Wordt de workflow gestart vanuit een signaal?
Geen.
Direct naar Workflow inrichten in vogelvlucht |