Bestaand contact omzetten naar BestelPlus-gebruiker (Bakkerijen)
Je kunt van een bestaand contact bij de verkooprelatie een BestelPlus-gebruiker maken.
Bestaand contact omzetten naar BestelPlus-gebruiker:
- Ga naar: Ordermanagement / Verkoop / Verkooprelatie.
- Open de eigenschappen van de verkooprelatie waarvoor je een BestelPlus-gebruiker wilt toevoegen.
- Ga naar het tabblad: Contacten.
- Klik op: Nieuw.
- Selecteer Persoon bij organisatie.
- Klik op: Volgende.
- Vul de velden voor de contactpersoon in (behalve als je een contact aanmaakt op basis van een reeds aanwezige persoon; dan worden de aanwezige gegevens automatisch opgehaald).
- Klik op: Volgende tot je op de pagina Portal toegang komt.
- Vink Persoon toegang geven tot afgeschermde deel van de portal (s) aan.
- Vul een e-mailadres in. Dit e-mailadres is de gebruikersnaam waarmee de gebruiker straks gaat inloggen. Dit mag een fictief adres zijn zodat bijvoorbeeld medewerkers van een supermarkt, die vaak zelf geen e-mailadres hebben, wel in kunnen loggen in BestelPlus.
- Klik op: Volgende.
Je ziet nu de rollen die beschikbaar zijn per portal die in de omgeving is ingericht. In bovenstaande situatie zijn drie portals aanwezig. Per portal zijn doorgaans de rollen Beheerder en Medewerker beschikbaar voor personen bij organisatie.
- Vink de rol aan die de nieuwe gebruiker moet krijgen. Doorgaans is dit voor een gewone BestelPlus-gebruiker de rol Medewerker BestelPlus.
- Klik op: Volgende.
- Klik op: Voltooien.
- Klik op: Annuleren.
Direct naar |