Bankkoppeling ABN AMRO afmelden
Je meldt de bankkoppeling van de ABN AMRO af via de portal van ABN AMRO. De actie Afmelden in Profit is vervallen.
Als je gebruik maakt van Internet Bankieren Zakelijk dan kan je de bankkoppeling afmelden via abnamro.nl/boekhoudkoppeling, onder het onderdeel De boekhoudkoppeling opzeggen. Klik op de knop Boekhoudkoppeling opzeggen en log in bij ABN AMRO Internet Bankieren. Daarna doorloop je de stappen om de bankkoppeling af te melden. Je kiest zelf voor welke rekening(en) je de koppeling op wilt zeggen. Als je meerdere rekeningen wilt afmelden dan eerder aangegeven, dan kun je later in het proces kiezen voor Herhaal opzegging.
Maak je gebruik van Acces Online, dan kun je de bankkoppeling telefonisch afmelden bij de ABN AMRO via het gebruikelijke telefoonnummer.
Je ontvangt van de bank een bevestiging per e-mail zodra de koppeling niet meer actief is.
Na de verwerking van het afmeldbericht kun je in Profit bij de eigenschappen van het bankrekeningnummer controleren of de bankkoppeling verdwenen is.
- Ga naar: Algemeen / Inrichting / Instellingen betalingen / Bankrekening.
- Open de instellingen van de betreffende Bankrekening.
- Ga naar het tabblad: Bankintegratie.
- Controleer of de bankintegratieregel weg is.
Als de bankkoppeling niet verdwenen is, kun je de bankintegratieregel exporteren. Dit doe je via de volgende stappen:
- Ga naar: Algemeen / Inrichting / Instellingen betalingen / Bankrekening.
- Open de instellingen van de betreffende Bankrekening.
- Ga naar het tabblad: Bankintegratie.
- Pas rechtsboven Huidige administratie aan naar Alle administraties.
- Open de weergave Bank/valuta-koppeling,
- Selecteer de bankintegratieregel en klik vervolgens op de actieknop Exporteren.
- Hiermee wordt de bankintegratie opgeslagen op de PC en uit Profit gehaald. Je kunt deze dan ook weer verwijderen.