Samenvoegen/fuseren debiteuren
Als twee bestaande verkooprelaties/debiteuren gaan fuseren kun je dit op twee manieren vastleggen in Profit: je blokkeert beide debiteuren en voegt een nieuwe debiteur toe of je voegt de debiteuren samen.
Via de eerste methode houd je de facturen/dossiervorming van de huidige debiteuren apart. Bij de tweede methode voeg je organisaties/debiteuren wel samen. Dit houdt in dat je alle gegevens (dossier/facturen/contactgegevens) van één debiteur/organisatie overzet naar de andere debiteur. Als je dit wilt, kies je voor de tweede methode.
Beide debiteuren blokkeren en een nieuwe debiteur toevoegen:
- Ga naar: Financieel / Debiteur / Debiteur.
- Open de eigenschappen van de debiteur.
- Ga naar het tabblad: Algemeen.
- Vink Volledig blokkeren, niet meer zichtbaar aan.
De organisatie of personen die aan de huidige debiteuren zijn gekoppeld zijn niet te blokkeren.
- Voeg een nieuwe debiteur (en daarmee ook een nieuwe organisatie) toe. Voor meer informatie, zie procedure Verkooprelatie/debiteur toevoegen.
Debiteuren samenvoegen:
- Ga naar: Financieel / Debiteur / Debiteur.
- Klik op: Acties / Debiteuren samenvoegen.
- Na het samenvoegen van twee debiteuren blijven de organisatie van de verwijderde debiteur gewoon bestaan. Als dit niet wilt kun je ook nog de organisaties samenvoegen via CRM / Organisatie/persoon / Samenvoegen.
Het samenvoegen van debiteuren kan niet ongedaan gemaakt worden.
Het is niet mogelijk om alleen de koppeling aan een debiteur over te brengen van de ene bestaande naar de andere bestaande organisatie. Voeg daarom een nieuwe debiteur toe, koppel die aan de juiste organisatie en voeg vervolgens de verkeerde debiteur samen met de correcte debiteur. De bestaande 'verkeerde' organisatie blijft bestaan, maar zonder de debiteur-gegevens.
Direct naar |