Genereren en verzenden arbobestand automatiseren
Je kunt het genereren en verzenden van het digitale arbobestand automatiseren via een geplande taak.
Voor het automatisch genereren is een geplande taak meegeleverd: Arbo-berichten genereren. Deze gebruik je voor de arbodiensten: Arbo Unie, ArboNed/HCC en Zorg van de Zaak. Door het genereren te automatiseren hoef je dat niet meer handmatig te doen.
Daarnaast plan je de taak Verzenden en ontvangen communicatieservice in om het digitale bestand via de communicatieservice (met behulp van het juiste communicatieprofiel) te verzenden.
Hoofd- en subwerkgevers
Maak je gebruik van hoofd- en subwerkgevers, dan plan je alleen een taak in voor de hoofdwerkgever. De subwerkgevers gaan hierin mee.
Taak inplannen voor automatisch genereren arbobestand:
- Ga naar: Algemeen / Beheer / Geplande taak.
- Klik op: Nieuw.
- Selecteer Arbo-berichten genereren bij Taak type.
- Klik op: Voltooien.
- Selecteer de werkgever.
- Selecteer bij Instantie de arbodienst.
De instantie moet je hebben toegevoegd als instantie en vervolgens bij de werkgever hebben ingesteld. Of, als je ze al had toegevoegt maar nu over wilt gaan op het aanleveren van digitale arbobestanden, moet je digitaal genereren arbobestand aangezet hebben in de instantie en bij de instantieregel bij de werkgever.
- Klik op: Volgende.
- Plan een repeterende taak in.
Om de verzuimregistratie zo actueel mogelijk te houden, adviseert ArboNed/HCC om minimaal drie keer per dag een bestand aan te maken en te versturen met een geplande taak.
Je kunt in één taak meerdere tijdstippen opgeven, zie onderstaande afbeelding.
- Klik op: Voltooien.
Zie ook:
Direct naar
|