Geblokkeerde order vrijgeven
Een order kan geblokkeerd zijn om bepaalde redenen. Bijvoorbeeld omdat de kredietlimiet van de verkooprelatie overschreden is, of omdat het orderbedrag te laag of te hoog is. Het is ook mogelijk alle orders automatisch te laten blokkeren, bijvoorbeeld omdat de orders door een geautoriseerd persoon geaccordeerd (=vrijgegeven) moeten worden.
Als je tijdens het invoeren van een order klikt op de actie Blokkeringen, geeft Profit weer of er één of meerdere blokkeringen actief zijn voor de order. Als blijkt dat er een blokkering actief is, dan kun je de order eventueel wijzigen zodat de blokkering opgeheven wordt, bijvoorbeeld door prijzen of kortingen te wijzigen of door orderregels toe te voegen of te verwijderen.
Dit geldt niet alleen voor balie-/directfacturen en verkooporders, maar voor alle boekingslay-outs in het verkoopproces en het inkoopproces.
Let op:
Je kunt geen pakbon maken voor een geblokkeerde order. Er worden wel reserveringen op de voorraad uitgevoerd.
Alleen een persoon die is geautoriseerd voor de actie Vrijgeven order kan een geblokkeerde order vrijgeven.
Geblokkeerde verkooporder vrijgeven:
- Ga naar: Ordermanagement / Verkoopproces / Verkooporder.
- De procedure komt overeen met het vrijgeven van een geblokkeerde offerte.
Zie ook:
Direct naar
|