Factuur genereren na verkooporder met vooruitbetaling
In de verkooporder-weergave kun je de factuur van de verkooporder die vooruitbetaald moet worden, genereren (als je dit in de verkooporder zelf nog niet gedaan hebt).
Bij vooruitbetaling worden de facturen niet verzameld, ook al heb je dat ingesteld. In verband met mogelijke correctiefacturen moet Profit de factuur namelijk één op één kunnen vergelijken met de order.
Factuur wijzigen of verwijderen
Een factuur bij vooruitbetaling is definitief. Je kunt er alleen nog tekstregels aan toevoegen. Na het genereren van de factuur kun je de verkooporder met vooruitbetaling nog wel beperkt wijzigen, waaruit een correctiefactuur kan voortvloeien.
Je kunt een factuur alleen verwijderen als nog niet gejournaliseerd is. Vanuit de (gewijzigde) verkooporder kun je dan een nieuwe factuur genereren.
Als je al wel gejournaliseerd hebt, kun je alleen een creditfactuur maken.
Serienummers en partijen gaan vanuit de verkooporder niet mee naar de factuur. Er is nog geen pakbon, het is dus nog niet bekend welke serienummers/partijen mee gaan. Je kunt bij vooruitbetaling zowel in de factuur als in de pakbon de serienummers/partijen toevoegen.
Handmatig enkele factuur met vooruitbetaling genereren:
- Ga naar: Ordermanagement / Verkoopproces / Verkooporder.
- Selecteer de verkooporder.
- Klik op de actie: Aanmaken factuur.
- Klik op: Ja bij de vraag.
Je ziet nu de factuur.
- Verstrek de factuur aan de verkooprelatie.
- Genereer de pakbon zodra de betaling binnen is.
Meerdere facturen genereren inclusief vooruitbetalingsorders:
- Ga naar: Ordermanagement / Verkoopproces / Factuur.
- Klik op de actie: Genereren factuur.
- Vul eventueel een selectie in.
- Klik op: Volgende.
- Vul een Factuurdatum in.
- Vink eventueel Alle facturen automatisch verstrekken na voltooien aan.
Hiermee worden de facturen verstrekt volgens de ingestelde verstrekkingswijze.
- Klik op: Volgende.
- Selecteer de Pakbonnen waarvan je een factuur wilt maken
- Klik op: Voltooien.
Direct naar
|