Klantwijziging aanvragen

Het is essentieel dat de data van klanten goed is geborgd. Hiervoor beschik je over de workflow Klantwijziging aanvragen. Via deze workflow kan elke medewerker een aanvraag insturen voor het wijzigen van klantgegevens.

Deze aanvraag wordt opgepakt door de Relatiebeheerder die de aanvraag daadwerkelijk kan verwerken.

Schema van de workflow

Op basis van onze ervaring adviseren wij onderstaand workflowschema.

Inrichting

Er worden vijf statussen gebruikt: In behandeling, Afgehandeld, Niet akkoord, Toegelicht en Afgewezen. Er worden geen kenmerken gebruikt. Zodra de workflow is gestart krijgt deze de status in behandeling.

Condities

Er worden geen taken conditioneel afgehandeld.

Speciale acties

Er is geen speciale actie.

Waarom welke stappen?

De workflow komt langs de relatiebeheerder om de aanvraag te verwerken. Als de relatiebeheerder akkoord gaat is er bewust voor gekozen om daarna geen bevestiging meer te vragen. Als de aanvraag niet akkoord is komt deze terug bij de Instuurder die de aanvraag kan toelichten en opnieuw kan insturen. De instuurder kan de aanvraag ook laten vervallen.

Wordt de workflow gestart vanuit een signaal?

De workflow wordt niet gestart vanuit een signaal. Je start de workflow handmatig in het klantbeheer proces.

Direct naar

Workflow inrichten in vogelvlucht

Eigen type dossieritem inrichten

Conditie toevoegen in workflow