Intercompany functionaliteiten in Profit
Met de intercompany functionaliteit kun je automatisch factureren tussen verschillende administraties binnen je eigen organisatie.
|
In dit artikel is gave nieuwe functionaliteit verwerkt die beschikbaar is vanaf Profit 6. |
Hiervoor heeft Profit verschillende functionaliteiten ieder met eigen extra's:
- Intercompany Ordermanagement
De inkooporder in de ene administratie wordt automatisch een verkooporder in de andere administratie. Hetzelfde geldt voor de pakbon en de ontvangst. Deze functie is dus inclusief voorraadbeheer, waarbij je ook een verrekenprijs per magazijn kunt instellen. Daarnaast lettert Profit de facturen uit dit proces direct af.
Deze functie werkt met intercompanyscenario's bij inkoop- en verkooprelaties. Er is sprake van intercompany als de inkooprelatie van de inkooporder in een andere administratie verkooprelatie is.
Zie ook: Intercompany ordermanagement
- Intercompany Projecten
Voor nacalculatie en facturering. Bij ongelijke administraties en/of kostenplaatsen tussen boekende medewerker en project waarop geboekt wordt, ziet Profit dit als intercompany.
Op basis van de intercompany nacalculatie wordt een inkoop -en verkoopfactuur gegenereerd. Bij deze functionaliteit vindt geen voorraadverrekening plaats van de ene administratie naar de andere.
Zie ook: Intercompany projecten
- Intercompany Flex (Profit 6)
Met de intercompany functionaliteit voor de flex-branche kun je automatisch factureren tussen verschillende administraties binnen je eigen organisatie. Dit gebruik je als je medewerkers uitzendt of detacheert vanuit een andere administratie dan de administratie waarin de klantovereenkomst is vastgelegd.
Profit kijkt daarbij naar de plaatsing. Daarbij gaat Profit uit van intercompany zodra de administratie bij de medewerker van de plaatsing afwijkt van die in de klantovereenkomst van de plaatsing.
Zie ook: Intercompany Flex
