thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

Ik heb een nieuwe telefoon of telefoonnummer. Hoe log ik in op AFAS Online?

Heb je een nieuwe telefoon en/of telefoonnummer? Via enkele stappen koppel je deze weer aan AFAS Pocket en kun je weer aan de slag in Profit en InSite!

Inhoud

Ik heb een nieuwe telefoon met nummerbehoud

Je hebt een nieuwe telefoon met nummerbehoud (het telefoonnummer is dus niet gewijzigd). Om je nieuwe telefoon te kunnen koppelen moet je eerst inloggen op AFAS Online. Dit is stap 1. Vervolgens koppel je jouw nieuwe telefoon. Dit is stap 2.

Stap 1: Inloggen AFAS Online

Om je nieuwe telefoon te kunnen koppelen moet je eerst inloggen. Dit kan via SMS of via een collega.

Inloggen via SMS

of

Inloggen via een collega

Stap 2: Nieuwe telefoon (AFAS Pocket) koppelen

Om AFAS Pocket op je nieuwe telefoon te koppelen aan het inloggen doorloop je de volgende stappen:

  1. Installeer AFAS Pocket (opnieuw) op je telefoon. Verder hoef je nog niets te doen.
  2. Ga op de AFAS Online Portal naar Instellingen / Beveiliging.
  3. Klik op Opnieuw koppelen achter de tekst Bij het inloggen ontvang je een notificatie via AFAS Pocket.

  4. Open nu AFAS Pocket op je telefoon.
  5. Scan met je telefoon de QR-code. Hiermee is het koppelen van AFAS Pocket aan het inloggen gelukt! Als je niet kunt scannen druk je in AFAS Pocket rechtsboven op het schildje. Druk op + om de code te scannen en een account toe te voegen. Je kunt dit scherm ook bereiken via Instellingen / Twee-factorauthenticatie.

    Let op:

    Het installeren van de app en het scannen van de QR-code is voldoende als je de app alleen gebruikt voor het inloggen met twee-factorauthenticatie. De 6-cijferige code(s) die je in AFAS Pocket ziet, geven aan dat je twee-factorauthenticatie succesvol gekoppeld hebt. De optie Activeer alle functionaliteit is alleen van toepassing als je ook de overige functionaliteiten van AFAS Pocket gebruikt (verlof aanvragen, ziekmelden etc.).

Ik heb een nieuwe telefoon en nieuw nummer

Je hebt een nieuwe telefoon en een nieuw telefoonnummer. Je moet eerst inloggen via een collega. Daarna leg je je nieuwe nummer vast in de AFAS Online portal. Ten slotte kun je AFAS Pocket opnieuw koppelen.

Stap 1: Inloggen via collega

Om je nieuwe telefoon en nieuw nummer te kunnen koppelen moet je eerst inloggen. Dit kan via een collega.

Inloggen via een collega

Stap 2: Telefoonnummer wijzigen

  1. Klik op het tabblad: Instellingen en ga naar je Accountgegevens.
  2. Klik op de knop Wijzigen achter je oude telefoonnummer om je telefoonnummer te wijzigen.

Stap 3: Nieuwe telefoon (AFAS Pocket) koppelen

Om AFAS Pocket op je nieuwe telefoon te koppelen aan het inloggen doorloop je de volgende stappen:

  1. Installeer AFAS Pocket (opnieuw) op je telefoon. Verder hoef je nog niets te doen.
  2. Ga op de AFAS Online Portal naar Instellingen / Beveiliging.
  3. Klik op Opnieuw koppelen achter de tekst Bij het inloggen ontvang je een notificatie via AFAS Pocket.

  4. Open nu AFAS Pocket op je telefoon.
  5. Scan met je telefoon de QR-code. Hiermee is het koppelen van AFAS Pocket aan het inloggen gelukt! Als je niet kunt scannen druk je in AFAS Pocket rechtsboven op het schildje. Druk op + om de code te scannen en een account toe te voegen. Je kunt dit scherm ook bereiken via Instellingen / Twee-factorauthenticatie.

    Let op:

    Het installeren van de app en het scannen van de QR-code is voldoende als je de app alleen gebruikt voor het inloggen met twee-factorauthenticatie. De 6-cijferige code(s) die je in AFAS Pocket ziet, geven aan dat je twee-factorauthenticatie succesvol gekoppeld hebt. De optie Activeer alle functionaliteit is alleen van toepassing als je ook de overige functionaliteiten van AFAS Pocket gebruikt (verlof aanvragen, ziekmelden etc.).

Na het overzetten van mijn apps krijg ik geen inlogverzoek van AFAS Pocket binnen

Vaak kun je je oude telefoon overzetten/migreren naar je nieuwe telefoon. Dit houdt in dat o.a. je apps worden overgezet en je op je nieuwe telefoon automatisch beschikt over AFAS Pocket.

Pocket kan na een migratie correct zijn gekoppeld aan een Profit-omgeving, maar Pocket kan dan niet gebruikt worden voor het inloggen met twee-factorauthenticatie. Om dit mogelijk te maken ontkoppel je Pocket (m.b.t. twee-factor) en koppel je de telefoon opnieuw.

Stap 1: AFAS Pocket ontkoppelen

  1. Open AFAS Pocket op je telefoon.
  2. Druk rechtsboven op het schildje.
  3. Verwijder de bestaande koppeling.

Stap 2: Inloggen AFAS Online

Om AFAS Pocket opnieuw te kunnen koppelen moet je eerst inloggen. Dit kan via SMS of via een collega.

Inloggen via SMS

of

Inloggen via een collega

Stap 3: AFAS Pocket opnieuw koppelen

Om AFAS Pocket op je nieuwe telefoon te koppelen aan het inloggen doorloop je de volgende stappen:

  1. Installeer AFAS Pocket (opnieuw) op je telefoon. Verder hoef je nog niets te doen.
  2. Ga op de AFAS Online Portal naar Instellingen / Beveiliging.
  3. Klik op Opnieuw koppelen achter de tekst Bij het inloggen ontvang je een notificatie via AFAS Pocket.

  4. Open nu AFAS Pocket op je telefoon.
  5. Scan met je telefoon de QR-code. Hiermee is het koppelen van AFAS Pocket aan het inloggen gelukt! Als je niet kunt scannen druk je in AFAS Pocket rechtsboven op het schildje. Druk op + om de code te scannen en een account toe te voegen. Je kunt dit scherm ook bereiken via Instellingen / Twee-factorauthenticatie.

    Let op:

    Het installeren van de app en het scannen van de QR-code is voldoende als je de app alleen gebruikt voor het inloggen met twee-factorauthenticatie. De 6-cijferige code(s) die je in AFAS Pocket ziet, geven aan dat je twee-factorauthenticatie succesvol gekoppeld hebt. De optie Activeer alle functionaliteit is alleen van toepassing als je ook de overige functionaliteiten van AFAS Pocket gebruikt (verlof aanvragen, ziekmelden etc.).

Process

Inloggen

Work area

Algemeen