Accountgegevens/Inloggegevens AFAS Online Portal wijzigen

Bij twee-factorauthenticatie kun je je naam en het telefoonnummer voor het inloggen wijzigen. Je e-mailadres kun je niet zelf wijzigen.

Inhoud

Ik heb een nieuwe telefoon/telefoonnummer. Hoe log ik in?

Je hebt je telefoon nodig voor zowel het inloggen op de AFAS Klantportal als het inloggen op AFAS Online. Als je zowel de AFAS Klantportal als AFAS Online gebruikt, moet je beide procedures hieronder uitvoeren.

Ik wil inloggen op AFAS Online (Profit/InSite)

Via enkele stappen koppel je jouw nieuwe telefoon/telefoonnummer weer aan AFAS Pocket of een andere authenticator app en kun je weer aan de slag in Profit en InSite! Vergeet AFAS Pocket niet te verwijderen van je oude telefoon.

  1. Log in op afasonline.nl met je e-mailadres en wachtwoord.
  2. Afhankelijk van de authenticatiemethode die je gebruikt doorloop je onderstaande stappen:

    Ik log in via AFAS Pocket

    Klik op de knop Geen melding ontvangen? en vervolgens op de optie Nieuwe telefoon. Doorloop het proces dat volgt.

    Ik log in via een andere authenticator-app

    Klik op de optie Nieuwe telefoon in het scherm waar je normaal de bevestigingscode invult. Doorloop het proces dat volgt.

AFAS Pocket downloaden en koppelen

Download AFAS Pocket en tik op het scherm om de QR-code te scannen. Gebruik je AFAS Pocket al als ERP-functionaliteit? Doorloop dan de volgende stappen:

  1. Ga in AFAS Pocket naar Instellingen en kies voor Twee-factorauthenticatie, of klik in AFAS Pocket op het schildje bovenaan.
  2. Druk op + om de code te scannen en een account toe te voegen.
  3. Hoera! Je hebt AFAS Pocket nu opnieuw gekoppeld aan het inloggen.

    Let op:

    Het installeren van de app en het scannen van de QR-code is voldoende als je de app alleen gebruikt voor het inloggen met twee-factorauthenticatie. De optie Activeer alle functionaliteit is alleen van toepassing als je ook de overige functionaliteiten van AFAS Pocket gebruikt (verlof aanvragen, ziekmelden etc.).

Nieuwe telefoon vastleggen via de instellingen:

Als alternatief voor de bovenstaande stappen kun je een nieuwe telefoon vastleggen via de instellingen.

  1. Installeer AFAS Pocket op je nieuwe telefoon.
  2. Log op je pc in op www.afasonline.nl en ga naar Instellingen / Beveiliging.
  3. Klik op Opnieuw koppelen in het onderstaande scherm. Als je SMS-verificatie gebruikt, kies je Wijzigen naar AFAS Pocket.

  4. Open AFAS Pocket op je smartphone.
  5. Scan met je smartphone de QR-code. Hierdoor wordt je smartphone gekoppeld aan de account.

    Als je niet kunt scannen druk je in AFAS Pocket bovenaan op het schildje en dan op Code scannen. Je kunt dit scherm ook bereiken via Instellingen / twee-factorauthenticatie.

Ik wil inloggen op de AFAS Klantportal

Heb je een nieuwe telefoon? Dan moet je AFAS Pocket opnieuw koppelen aan het inloggen op je nieuwe telefoon. Je koppeling is namelijk nog actief op je oude telefoon. Als je met je oude telefoon nog kan inloggen op de AFAS Klantportal kun je de koppeling zelf overzetten. Log hiervoor in met je oude telefoon op de klantportal en koppel vervolgens je nieuwe telefoon door de twee-factorauthenticatie te wijzigen. Vergeet niet om AFAS Pocket van je oude telefoon te verwijderen.

Heb je geen toegang meer tot je oude telefoon, waardoor je niet meer kan inloggen? Neem dan contact op met de AFAS-beheerder in je eigen organisatie om je account te resetten.

Ik wil mijn loginnaam wijzigen

Je kunt zelf je loginnaam (die rechtsboven getoond wordt) wijzigen. Deze wijziging geldt alleen voor de portal en wordt niet doorgevoerd in Profit. De Profit-beheerder in je organisatie kan deze gegevens niet raadplegen of wijzigen. De Profit-beheerder beheert alleen het (zakelijke) e-mailadres waarmee je inlogt, dit kun je zelf niet wijzigen. Je kunt ook je wachtwoord wijzigen.

De stappen zijn hetzelfde als bij het wijzigen van je telefoonnummer.

Direct naar

  1. Inloggen op AFAS Online
  2. overzicht van de inrichting
  3. Eerste keer inloggen op AFAS Online met twee-factorauthenticatie
  4. Inloggen met twee-factorauthenticatie
  5. Inloggen met single sign-on
  6. Webversie gebruiken in plaats van Citrix Workspace
  7. Eigen gegevens wijzigen / ik heb een nieuwe telefoon