thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

Accountgegevens/Inloggevens AFAS Online Portal wijzigen

Bij twee-factorauthenticatie bepaal je zelf via de AFAS Online Portal of je inlogt met een SMS-code of met AFAS Pocket. Je kunt ook je naam en telefoonnummer voor het inloggen wijzigen. Je e-mailadres kun je niet zelf wijzigen.

Inhoud

Inloggen via AFAS Pocket

Je kunt inloggen via AFAS Pocket, dit is makkelijker dan het inloggen met een SMS-verificatiecode.

Let op:

Heb je een nieuwe telefoon? Lees dan deze beschrijving.

Loginmethode wijzigen:

  1. Open je browser, bijvoorbeeld Google Chrome.
  2. Log in op www.afasonline.nl.

    Let op:

    Geen SMS-code ontvangen of lukt het inloggen niet om een andere reden? Je kunt ook inloggen via een collega.

  3. Klik op Instellingen.
  4. Klik op Beveiliging.
  5. Klik op de methode die je wilt gebruiken. Als je AFAS Pocket wilt gebruiken, moet je AFAS Pocket op je smartphone installeren.

    Je ziet nu een scherm met een QR-code.

  6. Open AFAS Pocket op je smartphone.
  7. Scan met je smartphone de QR-code.

    Als je niet kunt scannen druk je in AFAS Pocket bovenaan op het schildje en dan op Code scannen. Je kunt dit scherm ook bereiken via Instellingen / twee-factorauthenticatie.

Ik heb een nieuwe telefoon (met nummerbehoud)

Als je een nieuwe telefoon hebt (met nummerbehoud), kun je deze koppelen in AFAS Pocket. Als je dan inlogt, kun je het aanmelding bevestigen via AFAS Pocket. Als je de nieuwe telefoon niet koppelt, bevestig je via SMS.

Nieuwe telefoon instellen:

  1. Log in op AFAS Online. Dit kan op verschillende manieren:
    • Via je oude telefoon met AFAS Pocket
    • Via je nieuwe telefoon met SMS-code
    • Via een collega
  2. Installeer AFAS Pocket op je nieuwe telefoon.
  3. Log op je pc in op www.afasonline.nl en ga naar Instellingen / Beveiliging.
  4. Klik op Opnieuw koppelen in het onderstaande scherm. Als je SMS-verificatie gebruikt, kies je Wijzigen naar AFAS Pocket.

  5. Open AFAS Pocket op je smartphone.
  6. Scan met je smartphone de QR-code. Hierdoor wordt je smartphone gekoppeld aan de Profit-omgeving.

    Als je niet kunt scannen druk je in AFAS Pocket bovenaan op het schildje en dan op Code scannen. Je kunt dit scherm ook bereiken via Instellingen / twee-factorauthenticatie.

Ik heb een nieuw telefoonnummer

Je kunt zelf je telefoonnummer wijzigen. Deze wijziging geldt alleen voor de portal en wordt niet doorgevoerd in Profit. De Profit-beheerder in je organisatie kan deze gegevens niet raadplegen of wijzigen. De Profit-beheerder beheert alleen het (zakelijke) e-mailadres waarmee je inlogt, dit kun je zelf niet wijzigen. Je kunt ook je wachtwoord wijzigen.

  1. Klik op Instellingen / Accountgegevens.
  2. Vul je nieuwe telefoonnummer in.

Ik wil mijn loginnaam wijzigen

Je kunt zelf je loginnaam (die rechtsboven getoond wordt) wijzigen. Deze wijziging geldt alleen voor de portal en wordt niet doorgevoerd in Profit. De Profit-beheerder in je organisatie kan deze gegevens niet raadplegen of wijzigen. De Profit-beheerder beheert alleen het (zakelijke) e-mailadres waarmee je inlogt, dit kun je zelf niet wijzigen. Je kunt ook je wachtwoord wijzigen.

De stappen zijn hetzelfde als bij het wijzigen van je telefoonnummer.

Direct naar

  1. Inloggen op AFAS Online
  2. Eerste keer inloggen op AFAS Online met twee-factorauthenticatie
  3. Inloggen via twee-factor-auhenticatie
  4. Telefoon vergeten bij twee-factorauthenticatie
  5. Webversie gebruiken in plaats van Citrix Receiver
  6. Eigen gegevens wijzigen / ik heb een nieuwe telefoon
  7. Inloggen via Single sign-on
  8. Aandachtspunten voor Windows-gebruikers
  9. Aandachtspunten voor Mac-gebruikers

Process

Inloggen Autorisatie

Work area

Algemeen