Contactpersoon

Je kunt organisaties en personen apart vastleggen in Profit. Daarnaast heb je personen die als contactpersoon zijn vastgelegd bij een organisatie (bij meerdere organisaties kan ook).

Als je de contactpersoon verwijdert, wordt de gekoppelde persoon niet verwijderd.

Inhoud

Contactpersoon toevoegen bij organisatie

Je voegt een contactpersoon toe aan een organisatie.

Contactpersoon toevoegen bij organisatie:

  1. Open de eigenschappen van de organisatie.
  2. Ga naar het tabblad: Contacten.
  3. In InSite:
    • Klik op Aanmaken contactpersoon.
  4. In Profit:
    • Klik op: Nieuw.
    • Selecteer Persoon bij organisatie.
    • Klik op: Volgende.
  5. Vul de Naam zo uitgebreid mogelijk in.
  6. Druk op: Tab.

    Profit vult de velden automatisch in. Vul eventueel ontbrekende gegevens zelf aan.

  7. Vink Vul aanvullende velden persoon in aan. Hiermee krijg je meer stappen in de wizard om gegevens vast te leggen.

    Deze optie is bedoeld voor het toevoegen van een nieuwe persoon. Als je een bestaande persoon selecteert worden de aanvullende velden automatisch gevuld en zijn niet wijzigbaar.

    Profit neemt automatisch de adresgegevens van de organisatie over. Je kunt deze gegevens wijzigen als de contactpersoon bijvoorbeeld bij een andere vestiging van de organisatie werkt.

  8. Selecteer eventueel een ander adres.

    Het gewijzigde adres vind je niet terug in de algemene (privé)gegevens bij de persoon. Het is een alternatief contactadres, dus alleen op het tabblad Contacten terug te vinden.

Contactpersonen raadplegen en verwijderen

Je kunt contacten op de volgende manieren raadplegen:

  • CRM / Organisatie/persoon / Organisatie/persoon. Open een organisatie, tabblad Contacten. Je ziet de contactpersonen van de organisatie.
  • CRM / Organisatie/persoon / Organisatie/persoon. Open een persoon, tabblad Contacten. Je ziet de organisaties waarbij de persoon een contactpersoon is.
  • CRM / Organisatie/persoon / Contactpersoon. Je ziet alle contacten bij alle organisaties.

Je kunt een contactpersoon verwijderen bij een organisatie, de persoon als zodanig blijft dan bestaan.

Contactpersoon (de)blokkeren

Je blokkeert een contactpersoon zodat je deze (tijdelijk) niet kunt gebruiken.

Als je een contactpersoon blokkeert wordt de gekoppelde persoon niet geblokkeerd.

Contactpersoon blokkeren of deblokkeren:

  1. Ga naar: CRM / Organisatie/persoon / Contactpersoon.
  2. Open de eigenschappen van de contactpersoon.
  3. Vink Geblokkeerd aan om de contactpersoon te blokkeren en vink dit uit om de contactpersoon te deblokkeren.
  4. Klik op: Opslaan en sluiten.

Geblokkeerde contactpersonen zichtbaar maken:

Als een weergave het veld Geblokkeerd bevat, kun je geblokkeerde gegevens tonen of verbergen.

  1. Om geblokkeerde regels te verbergen gebruik je de keuze Geblokkeerde regels verbergen (Ctrl+Shift+B)

  2. Om geblokkeerde regels te tonen gebruik je de keuze Geblokkeerde regels tonen (Ctrl+Shift+B)

    De weergave toont ook geblokkeerde gegevens. Deze gegevens hebben een grijze achtergrond.