Favorieten bij inkoopaanvragen inrichten

Met favorietenlijsten maak je het aanvragen/bestellen van inkoopartikelen nog makkelijker omdat het bestellen sneller verloopt. Een favorietenlijst kan producten uit verschillende inkoopartikelen bevatten, die in één keer kunnen worden aangevraagd.

Gebruikers beheren en gebruiken de favorietenlijsten in InSite, niet in Profit.

Autorisatie persoonlijke en algemene favorietenlijsten

Er is onderscheid tussen persoonlijke lijsten (niet voor anderen zichtbaar) en algemene lijsten. Dit onderscheid is ingebouwd in Profit, hier hoef je niets voor in te richten.

  • Gebruikers kunnen algemene favorietenlijsten gebruiken of kopiëren.
  • Een gebruiker die een favorietenlijst aanmaakt, wordt automatisch beheerder van de lijst. Een beheerder kan een favorietenlijst wijzigen en artikelen toevoegen/verwijderen, of de hele favorietenlijst verwijderen. Een beheerder van een lijst kan andere gebruikers aanstellen als beheerder.
  • Gebruikers met rechten op de actie Beheer favorietenlijst kunnen alle favorietenlijsten onderhouden of wijzigen. Ook kunnen deze gebruikers bij een favorietenlijst een andere beheerder aanstellen.

    Deel in Profit rechten uit op de InSite-actie Beheer favorietenlijst.

Vergeet niet om de InSite-pagina's te autoriseren.

InSite inrichten:

Dit kan op de volgende manieren:

  • Zet de pagina Mijn inkoopportaal terug naar de AFAS-versie, dan zie je de keuze Mijn favorieten.
  • Voeg de pagina's Mijn favorietenlijsten en Alle favorietenlijsten toe aan InSite.

Direct naar

  1. Inkoopaanvragen inrichten
  2. Autorisatie
  3. InSite inrichten
  4. Workflow inrichten
  5. Inrichting voor inkoopaanvragen o.b.v. productgroep
  6. Inrichting voor vrije inkoopaanvragen (kosten)
  7. Inrichten Inkoop op website leverancier (OCI-koppeling)
  8. Profielen inrichten
  9. Favorieten gebruiken bij inkoopaanvragen