Blokkeringen raadplegen

Het kan zijn dat je een bepaalde handeling niet kunt uitvoeren omdat gemeld wordt dat de offerte, order, pakbon, factuur, e.d. geblokkeerd is. Je moet dan eerst achterhalen wat de reden van de blokkering is en vervolgens de blokkering opheffen.

Orders kunnen geblokkeerd zijn omdat:

  • alle orders altijd worden geblokkeerd
  • het kredietlimiet van de verkooprelatie is overschreden.
  • het orderbedrag onder het minimum orderbedrag valt.
  • het orderbedrag het maximum orderbedrag overschrijdt.

Elk van deze blokkeringen heeft een andere manier van oplossen.

Raadpleeg de reden van blokkering en geef vrij:

  1. Ga naar:  
    • Ordermanagement / Verkoopproces / Pakbon
    • Ordermanagement / Verkoopproces / Verkoopofferte
    • Ordermanagement / Verkoopproces / Verkooporder
    • Ordermanagement / Verkoopproces / Factuur.
  2. Selecteer bijv. een Verkoopofferte en klik op Vrijgeven.
  3. Selecteer de boekingslay-out.
  4. Klik op: Meer actiesBlokkeringen in de staart van de boekingslay-out.

    Je ziet bijvoorbeeld een melding dat het orderbedrag hoger is dan het maximumbedrag.

  5. Klik op: Opslaan en sluiten
  6. Afhankelijk van de reden waarom een offerte/order geblokkeerd is, ga je verder.
  7. Klik in de staart van de boekingslay-out op Vrijgeven.

Direct naar

  1. Verkoop
  2. Inrichting
  3. Verkooprelatie
  4. Prijzen (Verkoop)
  5. Kortingen (Verkoop)
  6. Offerte
  7. Verkooporder
  8. Backorder (Deellevering)
  9. Wachtorder
  10. Pakbon
  11. Verkoopfactuur
  12. Balie-/directfactuur
  13. Blokkeringen raadplegen