Status uitstelaanvragen raadplegen

Je kunt de status van uitstelaanvragen op verschillende manieren in Profit raadplegen:

  • In de eigenschappen van de becon;
  • In de eigenschappen van de cliënt IB/Vpb;
  • In de verschillende weergaven onder het menu-item Uitstel.

Inhoud

Status uitstel raadplegen bij Becon

Je kunt de status uitstel raadplegen in de eigenschappen van de Becon.

Status uitstel raadplegen bij Becon:

  1. Ga naar: Fiscaal / Algemeen / Becon.
  2. Open de eigenschappen van de becon.
  3. Ga naar het tabblad: Uitstel IB óf Uitstel Vpb.
  4. In de weergave zie je per cliënt de volgende gegevens:
    1. Bij Uitstel tot wordt de (afwijkende) inleverdatum uit het SBU ingevuld.

      Meer informatie:

    2. De Formele inleverdatum wordt automatisch door Profit gevuld op basis van verschillende standaardsituaties.

      Meer informatie:

    3. Het vinkveld In beconregeling is bedoeld om inzicht te geven welke cliënten in het inleverschema zitten. Staat het vinkveld In beconregeling aan? Dan doet de cliënt mee in de beconregeling en telt de cliënt mee in het inleverschema.

      Meer informatie:

    4. Bij Aangevraagd uitstel zie je welk type uitstel voor deze cliënt is aangevraagd.
  5. Klik op: Opslaan en sluiten.

Status uitstel raadplegen bij cliënt IB/Vpb

Je kunt de status van de uitstelaanvraag raadplegen in de eigenschappen van de cliënt IB/Vpb.

Status uitstel raadplegen op tabblad Voortgang:

  1. Ga naar:
    • Fiscaal / Inkomstenbelasting / Cliënt IB.
    • Fiscaal / Vennootschapsbelasting / Cliënt Vpb.
  2. Open de eigenschappen van de cliënt.
  3. Ga naar het tabblad: Voortgang.

    Op dit tabblad worden de voortgangsgegevens van de aangifte(n) van de cliënt per jaar weergegeven. In de weergave staan alle voortgangsregels van de cliënt IB/Vpb.

  4. In de weergave zie je per aangiftejaar de volgende gegevens:
    • Jaar: per belastingjaar is maximaal één regel met voortgangsgegevens aanwezig.
    • De Status geeft per belastingjaar aan wat de status van de aangifte is.
    • Gaat mee met aanvraag beconuitstel is aangevinkt als de cliënt mee doet met de uitstelregeling van de becon.
    • Het vinkveld In beconregeling is bedoeld om inzicht te geven welke cliënten in het inleverschema zitten. Staat het vinkveld In beconregeling aan? Dan doet de cliënt mee in de beconregeling en telt de cliënt mee in het inleverschema.

      Meer informatie:

    • Bij Uitstel tot wordt de (afwijkende) inleverdatum uit het SBU ingevuld.

      Meer informatie:

    • De Formele inleverdatum wordt automatisch door Profit gevuld op basis van verschillende standaardsituaties.

      Meer informatie:

    • Bij Laatst aangevraagd uitstel zie je welk type uitstel als laatst voor deze cliënt is aangevraagd.
  5. Klik op: Opslaan en sluiten.

Status uitstel raadplegen op tabblad Algemeen:

  1. Ga naar:
    • Fiscaal / Inkomstenbelasting / Cliënt IB.
    • Fiscaal / Vennootschapsbelasting / Cliënt Vpb.
  2. Open de eigenschappen van de cliënt.
  3. Ga naar het tabblad: Voortgang.

    Op dit tabblad worden de voortgangsgegevens van de aangifte(n) van de cliënt per jaar weergegeven. In de weergave staan alle voortgangsregels van de cliënt IB/Vpb.

  4. Open de eigenschappen van het belastingjaar.
  5. Ga naar het tabblad: Algemeen.
  6. Vul de velden in:
    • Bij het veld Verzoek tot doen van aangifte kun je handmatig de datum invullen wanneer de Belastingdienst het bericht verstuurd heeft dat de cliënt aangifte moet doen.
    • Je vinkt Gaat mee met aanvraag beconuitstel aan als de cliënt mee doet met de uitstelregeling via de becon.
    • Het veld Uit de CVU uitstel moet gevuld worden als de cliënt handmatig uit de uitstelregeling is verwijderd door de Belastingdienst. Bij Uit de CVU uitstel vul je de datum in vanaf wanneer de cliënt niet meer in de uitstelregeling zit. De ingevulde datum in dit veld kan gebruikt worden als input voor een rapportage, om aan te geven welke cliënten wel of niet zijn opgenomen in de uitstelregeling.
    • In het memoveld Opmerkingen t.b.v. uitstel kun je notities kwijt die je wilt maken bij de uitstelaanvraag van de betreffende cliënt IB/Vpb.
  7. De volgende velden op dit tabblad kun je niet handmatig invullen:
    • Bij Aangevraagd uitstel zie je welk type uitstel voor deze cliënt is aangevraagd.
    • Bij Herinnering / aanmaning zie je of er een herinnering of aanmaning is opgegeven in het SBU.

      Meer informatie:

    • Als er iets wijzigt in het uitstelrecord van de cliënt verandert automatisch het veld Laatst bijgewerkt. Dit is de datum waarop het SBU voor het laatst is ingelezen óf de datum waarop het veld Uit de CVU uitstel is ingevuld.
    • Het veld Datum aanvraag uitstel wordt automatisch gevuld als je het uitstelbericht aanmaakt. Bij Datum aangifte ontvangen zie je op welke datum de aangifte bij de Belastingdienst ontvangen is.

      Meer informatie:

    • Bij Uitstel tot wordt de (afwijkende) inleverdatum uit het SBU ingevuld.

      Meer informatie:

    • De Formele inleverdatum wordt automatisch door Profit gevuld op basis van verschillende standaardsituaties.

      Meer informatie:

  8. Klik op: Opslaan en sluiten.

Gegevensverzamelingen

De gegevensverzameling Uitstel cliënt gegevens bevat alle terugkoppelingen uitstel en mutaties. Vanuit deze gegevensverzameling zijn ook de gegevens van de cliënt IB en Vpb erbij te halen. Het kan zo zijn dat er in een terugkoppeling uitstel een cliënt zit die niet bekend is in Profit, deze wordt ook in deze weergave getoond. Deze gegevensverzameling is te gebruiken om inzicht te krijgen in alle terugkoppelingen uitstel en de bijhorende mutaties.

De gegevensverzameling Voortgang cliënten IB en Vpb bevat een verwijzing naar het laatste verwerkte terugkoppeling uitstel bestand specifiek voor elke cliënt. Deze gegevensverzameling is te gebruiken om inzicht te geven in de meest recente terugkoppeling uitstel en de mutaties die daarbij horen.

Status uitstel raadplegen in weergaven Uitstel

Via Fiscaal / Uitstel / Uitstel zijn verschillende weergaven te vinden.

Aanvullend uitstel

In de weergave Aanvullend uitstel worden alleen cliënten getoond waarbij het veld Laatst aangevraagd uitstel de waarde ‘8– Aanvullend uitstel’ heeft.

Afmelden uitstel

In de weergave Afmelden uitstel worden alleen cliënten getoond waarbij het veld Laatst aangevraagd uitstel de waarde ‘7– Afmelden uitstel’ heeft.

Becon-uitstel

In de weergave Becon-uitstel worden alleen cliënten getoond waarbij het veld Laatst aangevraagd uitstel de waarde ‘1– Becon-uitstel’ heeft.

Bijzonder uitstel (t/m 2019)

In de weergave Bijzonder uitstel worden alleen cliënten getoond waarbij het veld Laatst aangevraagd uitstel de waarde ‘3 – Bijzonder uitstel’ of ‘4 - Bijzonder uitstel (10% regeling)’ heeft.

Incidenteel uitstel (t/m 2019)

In de weergave Incidenteel uitstel worden alleen cliënten getoond waarbij het veld Laatst aangevraagd uitstel de waarde ‘5 – Incidenteel uitstel’ heeft.

Individueel uitstel

In de weergave Individueel uitstel worden alleen cliënten getoond waarbij het veld Laatst aangevraagd uitstel de waarde ‘2 – Individueel uitstel’ heeft.

Uitstel (jaargegevens)

Hier worden alle gegevens getoond zonder filter.

Direct naar

  1. Fiscaal