Hoe lees ik een foutmelding?

Hoe lees je een foutmelding en hoe vind je het antwoord in het Help Center? In dit artikel leggen wij het je uit!

Inhoud

Soorten foutmeldingen Profit

Profit kent verschillende (fout)meldingen. Soms verwacht, soms onverwacht. De foutmelding zegt iets over wat je als gebruiker doet en waar je tegenaan loopt. Deze foutmeldingen geven vaak een cryptische omschrijving van wat er fout is.

Het rode verkeersbord, de onverwachte fout:


Het gele verkeersbord, de verwachte fout:

Hoe lees je een foutmelding in Profit?

  1. Klik op de knop Detail. Onder de knop Detail vind je meer informatie over de foutmelding.
  2. Lees de omschrijving achter de tekst Description of WARN. Deze tekst geeft je informatie over wat er fout gaat (zie onderstaande afbeelding).

    Belangrijk:

    Er kunnen meerdere Description of WARN meldingen in één foutmelding zitten. Vaak staat in de laatste description de reden van de melding. Je leest de melding dus van onder naar boven.

  3. Lukt het je niet om met deze informatie het probleem op te lossen? Zoek de melding op in het Help Center.
  4. Lukt het met behulp van het Help Center ook niet het probleem op te lossen? Kopieer de hele melding en plak deze in een incident (geen schermafdruk). Support kan je alleen verder helpen als ze alle foutdetails hebben.


Incident insturen bij AFAS Support

Is de foutmelding niet terug te vinden in het Help Center en lukt het niet om de melding zelf op te lossen? Stuur dan een incident in bij Support. Daarbij is het belangrijk dat je de volledige detailmelding meestuurt.

Kopieer en plak de melding in het vak Foutmelding in het incident (zie afbeelding). Maak dus geen schermafdruk/printscreen van de melding. Support kan je alleen verder helpen als ze alle foutdetails hebben.