Omgeving of testomgeving verwijderen

Je kunt omgevingen die je niet meer nodig hebt, zelf verwijderen.

Heb je ten onrechte een omgeving verwijderd? Je kunt deze als volgt laten terugzetten:

  • Is er haast bij? Neem telefonisch contact op met AFAS Support om de omgeving te laten terugzetten. Voer in de tussentijd geen acties uit met de functie Small Business / Omgeving / Aanvragen omgeving .
  • Is er geen haast bij? Volg dan deze stappen.

Omgeving verwijderen:

  1. Open de te verwijderen omgeving.

    Let op:

    Controleer of je in een testomgeving zit! Testomgevingen beginnen met de letter T.


    Heb je geen toegang meer tot de omgeving? Lees dan het artikel admin-account herstellen.

  2. Ga naar: Small Business / Omgeving / Aanvragen omgeving .
  3. Klik op Nieuwe aanvraag.

    Is deze actie niet beschikbaar? Dan ben je niet geautoriseerd. Deel de autorisatie uit voor onderstaande acties.

  4. Selecteer Omgeving verwijderen bij het veld Actie.

    Let op:

    Na het voltooien van de wizard wordt het verwijderen van de omgeving zo snel mogelijk gestart.

  5. Klik op: Voltooien.

    .

Direct naar

  1. Omgevingen beheren
  2. Omgeving kopiƫren
  3. Omschrijving van een omgeving wijzigen
  4. Reservekopie voor AFAS Support
  5. Omgeving verwijderen
  6. Omgeving overzetten naar ander deelnemersnummer