Geplande taak
Je kunt per omgeving bepaalde taken inplannen, zodat deze op vaste dagen en op een vast tijdstip worden uitgevoerd.
Inhoud |
Video
Beschrijving
Je plant de uit te voeren taken per omgeving in. Taken worden in de wachtrij geplaatst op het moment dat deze moeten worden uitgevoerd. Vervolgens worden de taken uitgevoerd op de volgorde waarin ze in de wachtrij staan. Je kunt in Profit per taak zien of deze succesvol is uitgevoerd. Zo niet, dan kun je nagaan waarom de taak niet is uitgevoerd.
Taken worden in de wachtrij geplaatst in de volgorde waarin deze moeten worden uitgevoerd. Uiteraard is het niet bekend hoe lang het duurt voordat een taak daadwerkelijk voltooid is en de volgende gestart wordt. Daarom is er geen garantie dat taken daadwerkelijk worden gestart op de door jou ingeplande tijdstippen.
Als een taak moet worden uitgevoerd terwijl de omgeving niet beschikbaar is, dan wordt een uur later opnieuw gekeken of de taak kan worden uitgevoerd. Zo niet, dan wordt een uur later opnieuw gekeken of de taak kan worden uitgevoerd, etc. Deze situatie kan zich bijvoorbeeld voordoen als een omgeving tijdelijk niet beschikbaar is omdat er een Update over de omgeving wordt uitgevoerd.
In Small Business moet je de repeterende taak Communicatieservice verzenden en ontvangen inplannen voor het verwerken van bankafschriften via de bankkoppeling.