Installatieprocedure PCC bij meerdere omgevingen

Het kan voorkomen dat je meerdere omgevingen in combinatie met het PCC wilt gebruiken. Elke gebruiker beschikt over het PCC en koppelt alle relevante omgevingen. Dit is alleen mogelijk als alle gekoppelde omgevingen dezelfde Profit Update gebruiken.

De onderstaande beschrijving is gericht op dienstverlenende organisaties, zoals accountantskantoren. Een accountantskantoor werkt met Profit en de klanten van het accountantskantoor werken ook met Profit.

  • Het accountantskantoor heeft één eigen omgeving met een gekoppelde InSite.
  • Elke klant heeft een eigen klantomgeving, maar geen InSite.

Inrichting accountantskantoor:

Lees de toelichting op de inrichting.

  1. Open de omgeving van het accountantskantoor.
  2. Gebruikers moeten toegang hebben tot InSite.
  3. App connector inrichten.
  4. InSite-hoofdsite instellen.

Inrichting per klant:

  1. Open de omgeving van de klant.
  2. Gebruikers autoriseren

    Je autoriseert de medewerkers van het accountantskantoor die het PCC gaan gebruiken in combinatie met de klantomgeving. Autoriseer deze gebruikers in ieder geval voor de volgende functies:

    • Small Business / Uitvoer / Mijn bestanden
    • Small Business / Uitvoer / Communication Center / Instellingen opslaan
  3. App connector inrichten.
  4. InSite-hoofdsite instellen (alleen als de klantomgeving geen eigen InSite heeft).

PCC installeren en omgeving accountantskantoor koppelen:

  • Installatie via InSite van het accountantskantoor

    Je installeert het PCC en koppelt de omgeving van het accountantskantoor, zodat je deze omgeving in combinatie met de omgeving van het accountantskantoor kunt gebruiken.

Extra klantomgevingen koppelen:

Je hebt het PCC al geïnstalleerd, je koppelt de extra klantomgevingen via Profit.

  1. Open de klantomgeving.
  2. Ga naar: Small Business / Uitvoer / Communication Center / Instellingen opslaan.
  3. Installeer het gedownloade instellingenbestand op je werkstation.

Voer deze stappen voor elke klantomgeving uit.