Er is geen type dossieritem gevonden waarmee een dossieritem ingestuurd kan worden voor deze bestemming

Je krijgt deze melding bij het insturen van dossieritems (ziekmelding, cursus, contract, etc.)

Oorzaak

Deze melding krijg je als er geen bestemming is ingesteld.

Oplossing

Je lost de melding op door in het betreffende type dossieritem de juiste bestemming op Optioneel te zetten. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. CRM / Dossier / Inrichting / Type dossieritem.
  2. Selecteer het betreffende type dossieritem.
  3. Ga naar het tabblad: Bestemming of Bestemming extra.
  4. Zet hier de juiste bestemming op Optioneel.

Meer informatie hierover lees je in het artikel Type dossieritem.

Krijg je deze melding bij het aanmaken van een verzuimmelding?

Controleer in de eigenschappen van de werkgever op het tabblad Voorkeurswaarde HRM of het veld Document genereren bij verzuimmelding aan staat. Dit veld zorgt ervoor dat bij het toevoegen en afsluiten van een verzuimmelding automatisch een wizard start voor een nieuw dossieritem. Hoe je dit inricht lees je in het artikel Verzuimdossier inrichten.

Een andere oplossing is om het veld Document genereren bij verzuimmelding uit te vinken. Hierna is het wel mogelijk een verzuimmelding aan te maken.