Dit is een standaard Profit verband en mag niet verwijderd worden

Je krijgt deze melding bij het verwijderen van een verband bij een organisatie/ verkooprelatie.

Oorzaak

Deze melding krijg je als het verband nog onderdeel is van andere organisatie. Je kan het verband dan niet verwijderen.

Verwijder de koppeling naar andere organisaties via de onderstaande stappen. Verwijder daarna het verband. Mocht dit niet lukken, voer dan de aanvullende stappen uit.

Inhoud

Koppeling verwijderen

Je lost de melding op door de koppeling met de andere organisatie te verwijderen. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. Ga naar: CRM / Organisatie/persoon / Organisatie/persoon en open de eigenschappen van de betreffende organisatie.
  2. Ga naar het tabblad Algemeen.
  3. Haal hier het veld Onderdeel van organisatie leeg (zie afbeelding),

    Dit is een standaard Profit verband en mag niet verwijderd worden
  4. Na het verwijderen van de koppeling kan je het verband verwijderen.

Aanvullende stappen

Als je de koppeling verwijderd hebt, maar je kunt het verband nog niet verwijderen, voer dan de onderstaande stappen in de onderstaande volgorde uit.

Stap 1: Voorkeur contact

Het betreffende contact staat als Voorkeur contact opgegeven voor de vertrekking.

  • Open de eigenschappen van de verkooprelatie
  • Ga naar het tabblad: Algemeen.
  • Maak het veld Voorkeur contact leeg of selecteer een ander contact.

Stap 2: Contactpersoon voor verstrekkingen

Lost dit het niet op? Dan staat de betreffende contactpersoon in de eigenschappen van de verkooprelatie op het tabblad Digitaal nog ingesteld als contactpersoon voor één of meerdere specifieke rapporten (aanmaningen, offertes, facturen e.d.). Verwijder ook deze regels.

  • Ga naar het tabblad: Digitaal.
  • Klik op de actie Onderhouden.Verwijder de regel(s) van de betreffende contactpersoon.
  • Sluit de verkooprelatie af door de instellingen te bevestigen.
  • Open de verkooprelatie opnieuw.
  • Op het tabblad Verbanden zijn nu de verwijzingen naar het betreffende contact weg.

Stap 3: Verstrekkingen controleren

Is het probleem hiermee nog niet opgelost? In dat geval is de betreffende contactpersoon ontvanger van facturen of andere verstrekte gegevens geweest. Deze verwijzingen moeten dan ook nog verwijderd worden.

  • Ga naar: Algemeen / Beheer / Bericht / Historie.
  • Pas de weergave Berichten aan em voeg de velden Contactnaam en Contact type toe.
  • Verwijder de verzonden berichten (uiteraard blijven de facturen gewoon bestaan).