Invalid username or password

Je krijgt deze melding bij het verzenden en ontvangen van berichten (bankafschriften, loonaangiften, btw-aangiften, pensioenaangiften) via de Communicatieservice.

Oorzaak

Er zijn verschillende oorzaken:

1. De connectie met het communicatieprofiel Communicatie met Integratie Service (CIS) of Communicatie met Bank Integratie Service (CBI) is corrupt geraakt. Dit gebeurt als:

  • Je wisselt van communicatieomgeving.
  • Je omgeving wordt overgezet op een andere licentie.
  • Je een kopie-omgeving maakt, waarbij er in de kopie-omgeving ook een account gekoppeld is.

Per licentie mag je één account/ communicatieomgeving hebben.

2. Aanlevering naar SPAWW: de gegevens in het communicatieprofiel Communicatie met Stichting PAWW (UPA) komen niet overeen met de gegevens die SPAWW verwacht.

3. Aanlevering naar Capgemini: de gegevens in het communicatieprofiel Communicatie Capgemini (CAP) komen niet overeen met de gegevens die Capgemini verwacht.

Oplossing

De oplossing hangt af van het communicatieprofiel waarbij je deze melding krijgt.

Communicatie met Bank Integratie Service (CBI)

Je lost de melding op door de bankkoppeling opnieuw te activeren. Hiervoor verwijder je eerst de bestaande bankrekening. In de details van de foutmelding staat om welke bankrekening het gaat.

  1. Ga naar: Algemeen / Inrichting / Instellingen betalingen / Bankrekening en open de betreffende bankrekening.
  2. Ga naar het tabblad Bankintegratie en selecteer de betreffende rekening.
  3. Klik op Acties / Exporteren om het bestand te exporteren.
  4. Verwijder vervolgens het geëxporteerde bestand. Hiermee reset je de bankkoppeling.
  5. Meld vervolgens de bankkoppeling af. Raadpleeg hiervoor het artikel Bankkoppeling.
  6. Maak hierna een nieuwe bankkoppeling aan. Meer informatie hierover lees je in het artikel Bankkoppeling.

Communicatie met Integratie Service (CIS)

Als het account moet worden overgezet naar een andere omgeving is het nodig het CIS-profiel te resetten. Dit geldt ook als er in de testomgeving een account gekoppeld is. Je mag per licentie namelijk maar één account hebben. Stuur hiervoor een incident in bij Support, zodat het account via de consultancymodus kan worden gereset.

Communicatie met Stichting PAWW (UPA)

Pas het UPA wachtwoord aan op de site van SPAWW via onderstaande stappen:

  1. Log in via https://werkgever.spaww.nl/SignIn.
  2. Ga naar Mijn Dossier.
  3. Ga naar het tabblad UPA Deelname.
  4. Wijzig hier het wachtwoord door deze zowel in het veld voor 'Wachtwoord' als het veld voor 'Wachtwoord bevestigen' in te typen.
  5. Klik op Indienen
  6. Krijg je de bevestiging 'Indiening is voltooid'? Dan is de wijziging goed doorgevoerd.

Volg hierna onderstaande stappen in Profit:

  1. Ga naar Algemeen / Communicatieservice / Communicatieprofiel.
  2. Open het communicatieprofiel Communicatie met Stichting PAWW (UPA).
  3. Ga naar het tabblad Instellingen.
  4. Controleer de gebruikersnaam en vul hier het wachtwoord in zoals je op de site van SPAWW hebt ingevoerd.

Communicatie met Capgemini

Vraag een nieuw wachtwoord op door in te loggen op de portal van Capgemini. Voer hierna het nieuwe wachtwoord in in het communicatieprofiel Communicatie Capgemini (CAP). Hierna verzend je de aanlevering opnieuw.