Categorieën toepassen in InSite-documenten

Een kenmerk is een extra gegeven dat je bij een documentsjabloon in InSite & OutSite kunt gebruiken. Via een kenmerk kun je de informatie categoriseren en filteren op verschillende plekken in In & OutSite.

Je onderhoud categorieën in Profit. Deze bestaan uit een (sub)categorie en het bereik.

Het gebruik van dit onderdeel is optioneel.

Categorie en subcategorie inrichten:

Een categorie waarop de informatie betrekking heeft. Je kunt categorieën indelen in subcategorieën.

Maak deze aan via Algemeen / In & OutSite / Inrichting / Categorie.

Bereik inrichten:

Een bereik is een tabel waarin je het bereik aangeeft waarbinnen de pagina relevant is. Je kunt hierbij denken aan geografische bereiken (landen, regio's, en locaties) of bijvoorbeeld op vakgebied.

Maak deze aan via Algemeen / In & OutSite / Inrichting / Bereik.

Vervolgens maak je een kenmerk aan.

  1. Ga naar: Algemeen / In & OutSite / Documentsjabloon.
  2. Open de eigenschappen van een documentsjabloon
  3. Ga naar tabblad: Kenmerken.
  4. Klik op: Nieuw.
  5. Kies hier de gewenste (sub)categorie en het gewenste bereik.

Kenmerken verplicht stellen

  1. Ga naar: Algemeen / In & OutSite / Documentsjabloon.
  2. Ga naar Tabblad: Opties.
  3. Vink Kenmerken verplicht bij documenten aan.
  4. Klik op: Opslaan en sluiten.

Kenmerk gebruiken in een document:

  1. Ga je in InSite en open het document.
  2. Klik op: Pagina-informatie / Eigenschappen.
  3. Ga naar het tabblad: Kenmerken.
  4. Kies bij Kenmerken instellen het gewenste kenmerk.
  5. Klik op: Aanpassen.

Direct naar

  1. Documentsjabloon
  2. Documentsjabloon aanmaken
  3. Documentsjabloon activeren
  4. Auteur toevoegen
  5. Lezers toevoegen en geldigheidsduur documenten instellen
  6. Categorieën toepassen in InSite-documenten
  7. Document met versiebeheer toevoegen
  8. Document met workflow