thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

Type mismatch

Je kan deze melding krijgen bij het inloggen in Profit Windows, het controleren van de loonaangifte, tijdens het importeren van een cao of binnen InSite.

Oorzaak

Er zijn meerdere oorzaken mogelijk:

  • Krijg je deze melding bij het uitvoeren van een UpdateConnector? Controleer en test je UpdateConnector.
  • Krijg je deze melding bij het controleren van de loonaangifte? Dan is het BSN nummer niet juist ingevuld. Je vult het BSN nummer in zonder spaties of punten.
  • Krijg je deze melding bij het toevoegen van een cao? Dan is er iets misgegaan tijdens het importeren van de cao.
  • Krijg je deze melding bij het inloggen? Deze melding duidt op een fout in de server waarop je probeert in te loggen, of waarop je bent ingelogd.
  • Krijg je deze melding in InSite? Zorg ervoor dat je browser up to date is.

Oplossing

UpdateConnector controleren

Als je deze melding krijgt bij het uitvoeren van een UpdateConnector dan geeft de melding 'Type mismatch' te weinig informatie. Om te achterhalen wat er precies fout gaat, test je de UpdateConnector via AFAS Connect. We raden je aan om dit in een testomgeving te testen. Hoe je kan testen via AFAS Connect lees je in het artikel UpdateConnector XML testen.

BSN controleren

  1. Controleer eerst in welke periode van de loonaangifte je deze melding krijgt, zodat je sneller kan zoeken welke medewerkers er vanaf deze periode indienst zijn gemeld.
  2. Ga vervolgens naar: HRM / Medewerker / Medewerker en filter op het veld Datum in dienst.
  3. Controleer bij de medewerkers die overblijven in de weergave het BSN nummer.
  4. Zijn het veel medewerkers? Maak een nieuwe weergave aan waar je het veld BSN aan toevoegt.

Cao opnieuw importeren

Importeer de cao opnieuw via: HRM / Organisatie / Cao, actieknop Importeren.

Profit geforceerd afsluiten

Je lost de melding op door Profit geforceerd af te sluiten via de toetsencombinatie Ctrl + F1. Klik hiervoor eerst ergens in Profit Windows, zodat je zeker weet dat je deze actie uitvoert in Profit. Kies vervolgens voor Afmelden of Sign out. Nadat Profit is afgesloten, open je Profit opnieuw. Je wordt nu aangemeld op een andere server, waardoor je weer zonder problemen verder kunt werken.

Kan je niet uitloggen via de toetsencombinatie of werk je binnen je eigen organisatie in een Citrix-omgeving? Log dan uit via onderstaande stappen:

  1. Open de verborgen pictogrammen via het dakje in je taakbalk.
  2. Klik met de rechtermuisknop op Citrix Workspace.
  3. Klik op Connection Center.

Klik op het XENAPP mapje en daarna op Log Off of Afmelden.

Incident insturen

Heb je bovenstaande oplossingen doorgenomen, maar lost dit het probleem niet op? Stuur dan een incident in bij Support.

Process

Citrix

Work area

Algemeen