Boeken van kosten op project

Kosten, die je niet via een inkoopfactuur boekt, kun je via bijvoorbeeld een bankboek of een memoriaal dagboek naar een project doorboeken.

Je kunt ook opbrengsten via een bankboek of memoriaal doorboeken op een project.

Boeken van kosten:

  1. Ga naar: Financieel / Boeken / Dagboek.
  2. Selecteer het dagboek waarin je de kosten boekt.
  3. Selecteer vervolgens de periode waarin je de kosten boekt.
  4. Klik op: Voltooien
  5. Maak vervolgens de boekingen in het dagboek.
  6. Als je in de boeking een grootboekrekening gebruikt waarbij doorboeken naar een project is toegestaan of verplicht is, kun je aan het eind van de boeking de projectgegevens invullen. Dit gebeurt op dezelfde manier als bij het boeken van inkoopfacturen.

Let op:

Als je boekt op een opbrengstrekening vanuit het bankboek of memoriaal dagboek, dan komt deze niet naar voren op de nacalculatieregel. Dit geldt alleen als je boekt op een kostenrekening. Dit komt doordat de boeking op een omzetrekening rechtstreeks doorgaat naar de opbrengsten en niet gefactureerd hoeft te worden.

Direct naar

  1. Projectboeking (doorboeken inkoopfactuur/kostenboeking)
  2. Doorboeken inkoopfacturen en kostenboekingen (projectboeking) in Financieel inrichten
  3. Inkoopfactuur boeken op een project (projectboeking)
  4. Inkoopfactuur als projectboeking met bijlage de workflow in
  5. Inkoopfactuur als projectboeking met btw-plicht van project
  6. Inkoopfactuur als projectboeking met loonmutatie medewerker
  7. Kosten boeken als projectboeking
  8. Werksoort boeken als projectboeking
  9. Projectboeking wijzigen
  10. Journaalpost van inkoopfactuur met projectboeking raadplegen en wijzigen
  11. Journaalpost van inkoopfactuur met projectboeking verwijderen