Waarom is een menu-item niet zichtbaar in Profit of InSite?
Als een menu-item niet zichtbaar is voor een bepaalde gebruiker dan is de gebruiker hiervoor niet geautoriseerd. Dit kan gaan om een menu-item in InSite of in Profit. Onze visie op autorisatie is dat je gebruik maakt van de standaard gebruikersgroepen die AFAS uitlevert.
InSite
Is een menu-item niet zichtbaar op InSite? Dan is de pagina die achter het menu-item hangt niet in de functionaliteit van de gebruiker opgenomen.
De gebruiker/ groep is gekoppeld aan een autorisatierol, deze is weer gekoppeld aan een functionaliteit en in de functionaliteit voeg je de pagina toe. Volg hiervoor de volgende stappen:
- Ga naar: Algemeen / In & OutSite / Inrichting / Functionaliteit.
- Open de functionaliteit die gekoppeld is aan de autorisatierol waar de gebruiker in zit.
- Ga naar het tabblad Pagina's en klik op Nieuw om de juiste pagina toe te voegen.
Meer informatie hierover lees je in het artikel Functionaliteit bij autorisatierol.
Profit
Is een menu-item niet zichtbaar in Profit? Controleer in de Autorisatie tool de autorisatie en pas waar nodig aan. Heb je geen rechten op de Autorisatie tool? Neem contact op met je Applicatiebeheerder om de rechten te controleren. Support kan je hierbij niet ondersteunen, omdat de autorisatie per klant verschilt.
Autorisatie op actie, menu of tabblad raadplegen:
- Selecteer de menukeuze, de actie of het tabblad waar je de autorisatie van wilt bekijken en eventueel wijzigen.
- Klik op: Geautoriseerde gebruikers tonen.
Je ziet de gebruikers die geautoriseerd zijn voor het gekozen item.
Als een gebruiker zowel als gebruiker als via een gebruikersgroep is geautoriseerd, zie je de gebruiker meerdere keren in de weergave.
Meer informatie hierover lees je in het artikel Autorisatie op menu, acties en tabbladen beheren.