Waarom zie ik bepaalde menu-items (overige functionaliteiten) in AFAS Pocket wel/niet?

Je kunt AFAS Pocket op twee manieren gebruiken. Bij de eerste manier gebruik je Pocket alleen om in te loggen via twee-factorauthenticatie. Bij de tweede manier gebruik je Pocket ook om allerlei werkzaamheden uit te voeren, zoals workflows afhandelen, documenten lezen, verlof aanvragen, etc. Daarom heb je bij de tweede manier een aantal extra menu-items in Pocket.

Als je een nieuwe telefoon hebt, kan het voorkomen dat je de extra menu-items niet ziet. Je moet de 'volledige functionaliteit' dan opnieuw activeren. Hoe doe je dat?

  1. Open AFAS Pocket op je telefoon.
  2. Klik op het tandwiel rechtsboven en dan op Alle functionaliteit activeren.
  3. Scan de QR-code, deze heb je ooit ontvangen toen je AFAS Pocket - met alle functionaliteiten - in gebruik nam. De QR-code bevat de koppeling aan een omgeving en is nodig om alle functionaliteiten weer te activeren.

    Heb je de QR-code niet meer? Raadpleeg het artikel Ik ben uitgelogd op AFAS Pocket. Hoe kan ik opnieuw inloggen?

Menu-items autoriseren per gebruikersgroep

In de Autorisatie tool bepaal je per gebruikersgroep welke menu-items/ onderdelen je wilt tonen in AFAS Pocket. Zie je bepaalde menu-items wel/niet? Controleer eerst in de Autorisatie tool in welke gebruikersgroep(en) je bent toegevoegd. Controleer vervolgens per gebruikersgroep op het tabblad Pocket welke onderdelen geautoriseerd zijn (zie afbeelding).