Na het factureren van declaraties verschijnen geen declaratiefactureren. De declaratie blijft staan bij te factureren declaraties. Wat moet ik doen?

Je controleert het volgende:

  1. Controleer of er een verzamelperiode is ingesteld. Ga hiervoor naar: Projecten / Flex / Klantovereenkomst. Open het tabblad Facturering en controleer de instelling in het veld Verzamelperiode. Als er in de eigenschappen van de klantovereenkomst geen afwijkende verzamelperiode is ingesteld, dan geldt de ingestelde verzamelperiode vanuit het verkooprelatieprofiel. Ga naar: Algemeen / Inrichting / Integratie-instellingen / Verkooprelatieprofiel. Controleer het veld Verzamelperiode op het tabblad Verzamelen per onderdeel. Meer informatie hierover lees je in het artikel Facturering voor Flex-branche inrichten.
  2. Controleer of de datum in het veld Factureerbaar vanaf (in de weergave Te factureren declaraties) voor de factuurdatum in de wizard ligt.
  3. Controleer de fout informatie in de wachtrij. Als het genereren van de declaratiefacturen om wat voor reden dan ook niet lukt, vind je dit terug in de wachtrij via: Algemeen / Beheer / Wachtrij. Selecteer de taak 'Declaraties factureren' en kies voor de actie: Fout informatie. In de foutmelding lees je wat de reden is dat het genereren van facturen niet gelukt is. Meer informatie hierover vind je in het artikel Taken in de wachtrij raadplegen.