Profit sluit automatisch bij een inactieve sessie

Probleem

Profit sluit automatisch als je Profit een tijdje niet hebt gebruikt.

Oplossing

Profit heeft zelf geen instelling om te sluiten na een bepaalde periode van inactiviteit.

Loop de volgende zaken na, eventueel in overleg met de applicatie- of systeembeheerder in je eigen organisatie. AFAS verleent hier geen support op.

  • Controleer welke versie van Citrix je hebt.

    Werk je met een oudere Citrix-versie? Een verouderde of beschadigde Citrix-installatie kan sessies onbedoeld beƫindigen. Controleer je versie via Citrix Workspace / Advanced preferences.

    Installeer zo nodig de op de AFAS Klantportal ondersteunde versie. Gebruik eventueel de /forceinstall-optie.

  • Controleer of de (beveiligings)software op je systeem inactieve verbindingen automatisch sluit.
  • Heb je een nieuwe laptop of pc? Check het energiebeheer van je pc.
  • Je systeembeheerder / ICT-afdeling kan controleren of in de firewall van je organisatie de ''idle / inactieve'' verbindingen worden afgebroken na een x-aantal minuten. Je systeembeheerder kan hiervoor de volgende IP-reeks gebruiken: 185.46.182.0/24 (dus 185.46.182.0 t/m 185.46.182.255). Zie ook de systeemeisen.