Ik kan het adres Portaltoegang niet wijzigen onder de eigenschappen van een persoon in CRM. Dit veld is grijs. Hoe kan dit?

Je kunt via de eigenschappen van een persoon, tabblad Portal toegang, een e-mailadres vastleggen voor toegang tot bijvoorbeeld een klantportal. De persoon kan met dit e-mailadres en het wachtwoord inloggen op de klantportal.

Kun je dit e-mailadres niet wijzigen via de eigenschappen van de persoon? Controleer het volgende:

Persoon heeft ook toegang tot InSite

Dit komt omdat de persoon naast Portal (OutSite) toegang, ook InSite toegang heeft. InSite toegang wordt op hetzelfde e-mailadres verleend als OutSite. Vanwege veiligheidsredenen kan in dit geval dan ook alleen het adres worden gewijzigd door in de Autorisatie tool het e-mailadres van de gebruiker aan te passen. Daarmee wordt ook het adres portaltoegang (OutSite) gewijzigd.

Van een gebruiker die uitsluitend Portaltoegang heeft (dus geen InSite) kun je dit adres wel wijzigen via CRM.

Payroll Cloud

Als de persoon toegevoegd is als contact bij de organisatie van de werkgever die gekoppeld is met Payroll Cloud, dan staat Profit het niet meer toe om in de eigenschappen van de persoon op het tabblad 'Portal toegang' het e-mailadres te wijzigen. Dit kan dan alleen nog via de Autorisatie tool vanuit de eigenschappen van de gekoppelde gebruiker aan die persoon.

Zie ook: