Contactpersonen in OutSite toevoegen en autoriseren

De beheerder van de portal kan via de portal personen toevoegen en autoriseren.

Inhoud

Contactpersoon toevoegen en rollen toekennen

Een ingelogde portalbeheerder kan via de site contactpersonen toevoegen.

Als portalbeheerder log je altijd in bij een bepaalde organisatie. De nieuwe contactpersoon wordt toegevoegd als contactpersoon bij deze organisatie. Bij de contactpersoon wordt portaltoegang ingeschakeld en de toegekende rollen worden aangevinkt.

Contactpersoon toevoegen:

  1. Open de site (klantportal).
  2. Log in met de gebruikersnaam en wachtwoord.
  3. Open de pagina met contactpersonen.
  4. Voeg een contactpersoon toe. Vul de gegevens zo volledig mogelijk in. Email portaltoegang is essentieel, hiermee kan de contactpersoon inloggen op de portal.
  5. Vink onder Autorisatierollen de rollen aan die je wilt toekennen. Bijvoorbeeld Medewerker klantportal.
  6. Klik op: Aanmaken.

    De nieuwe contactpersoon kan inloggen op de site en direct een nieuw wachtwoord aanvragen via knop Wachtwoord vergeten. Als dit niet kan, kun je in Profit een nieuw wachtwoord toekennen (zie hieronder).

Extra uitleg:

In Profit kun je de contactpersoon terugvinden via CRM / Organisatie/persoon / Organisatie/persoon.

Op het tabblad Portal toegang zie je het e-mailadres waarmee de persoon kan inloggen op de klantportal. Lees de veelgestelde vragen als je dit e-mailadres niet kunt wijzigen.

Op het tabblad Autorisatierollen zie je de rollen van de persoon bij de organisatie. De aangevinkte rollen komen overeen met de rollen die je hebt aangevinkt bij het aanmaken van de persoon op de klantportal.

De persoon is ook aangemaakt als gebruiker in Algemeen / Beheer / Autorisatie tool.

  1. Ga naar het tabblad: Onderhoud gebruikers.
  2. Open de weergave Alle gebruikers (incl. portalgebruikers) om portalgebruikers te raadplegen.
  3. Dubbelklik op een gebruiker om de eigenschappen van de gebruiker (zoals het wachtwoord) te openen.
Rechten contactpersoon aanpassen of intrekken

De portalbeheerder kan de rechten van een contactpersoon wijzigen of volledig intrekken.

Contactpersoon rechten ontnemen:

  1. Open de eigenschappen van de contactpersoon.
  2. Je beschikt hier over de volgende acties:

    • Rechten ontnemen (rechten volledig intrekken)
    • Aanpassen (gegevens van de persoon wijzigen, waaronder de aangevinkte rollen)

Bij het aanpassen van rollen worden alleen rollen getoond die via de portal onderhouden kunnen worden. Het is ook mogelijk om voor de portal een afwijkende rol-omschrijving te gebruiken.

Direct naar

  1. Autorisatie in OutSite
  2. Sitebeheerder toevoegen
  3. OutSite-site autoriseren
  4. OutSite-rollen toevoegen en koppelen
  5. Contactpersonen toevoegen via de portal
  6. Contactpersonen toevoegen via Profit
  7. Autorisatierollen OutSite toevoegen via import of UpdateConnector
  8. 'Wachtwoord vergeten' inrichten
  9. Standaard e-mailbericht voor portaltoegang inrichten
  10. OutSite-site en pagina's autoriseren (o.a. op basis van selecties)
  11. CAPTCHA-sleutels vastleggen