Eigenschappen workflowtaak aanpassen

Je kunt de eigenschappen van een taak aanpassen. Het is niet mogelijk om het type taak te wijzigen.

Afhankelijk van het type taak kun je verschillende velden aanpassen.

Als je de bestemming van de taak wijzigt moeten de workflowactiviteiten opnieuw bepaald worden. Dit gebeurt automatisch, zie de inrichting van dit proces.

Inhoud

Taak Ter afhandeling aanpassen

Bij een taak van het type Ter afhandeling beschik je over velden met betrekking tot het dossieritem, extra acties en een gekoppeld bericht. Je kunt deze velden wijzigen.

Ter afhandeling taak aanpassen:

  1. Open Profit.
  2. Ga naar: CRM / Dossier / Inrichting / Type dossieritem.
  3. Open de eigenschappen van het type dossieritem.
  4. Ga naar het tabblad: Workflows.
  5. Open de eigenschappen van de workflow.
  6. Selecteer de taak.
  7. Rechts, in het kader Eigenschappen, zie je gegevens met betrekking tot de status, opties en een eventueel gekoppeld bericht van de workflow. Je kunt deze gegevens aanpassen. Je kunt bijvoorbeeld pictogrammen toevoegen, de actie in een categorie plaatsen en aangeven of een reactie verplicht is.
  8. Klik op: Ins_Wortkflow Beoordelen inschrijving inrichten (10) achter Taak bestemd voor.
  9. Selecteer de bestemming van de taak.

    Dit is afhankelijk van de gekozen sturing van de workflow.

  10. Wijzig eventueel de overige eigenschappen.
  11. Klik op: Concept publiceren.

    Je krijgt nu een melding.

  12. Klik op: Opslaan en sluiten.

Dossieritem of bijlage aanpassen

Bij een taak kun je aangeven dat het dossieritem aangepast mag worden door de gebruiker.

Let op:

De onderstaande instellingen gelden voor eigen typen dossieritem.

Als je profielen gebruikt, is ook de instelling Aanpassen bij beoordelen toegestaan relevant.

Dossieritem aanpassen bij workflowtaak:

  1. Open Profit.
  2. Ga naar: CRM / Dossier / Inrichting / Type dossieritem.
  3. Open de eigenschappen van het type dossieritem.
  4. Ga naar het tabblad: Workflows.
  5. Open de eigenschappen van de workflow.
  6. Selecteer de taak waarbij de gebruiker het dossieritem mag aanpassen.
  7. Open het kader Dossieritem.
  8. Vink Dossieritem aanpassen aan.
  9. Je kunt nu het volgende instellen:
    • Omschrijving aanpassen: de gebruiker kan de omschrijving van het dossieritem aanpassen.
    • Toelichting aanpassen: de gebruiker kan de toelichting van het dossieritem aanpassen.
    • Bijlagen aanpassen: als je bij het type dossieritem hebt ingesteld dat er een bestand gekoppeld kan worden bij het dossieritem kun je hier instellen of de Bijlage aanpasbaar is.
    • Als je Kenmerken aanpassen (nieuwe workflow) aanvinkt, kun je direct vanuit de geopende workflow een andere workflow selecteren.

      Voorbeeld: Als in de workflow Afhandeling vacature FinanciĆ«n de financieel manager de brief zo beoordeelt dat hij denkt dat de sollicitant beter af is bij de verkoopbinnendienst, dan kan deze manager dit meteen regelen door het kenmerk ‘Verkoopbinnendienst’ te selecteren.

    • Als je Bestemming aanpassen aanvinkt, kun je een andere bestemming selecteren.

      Dit geldt niet voor hoofdbestemmingen (medewerker, organisatie, oerkooprelatie etc.) deze kun je niet wijzigen. Maar als de bestemming bijvoorbeeld Verkooprelatie + contact is, dan kun je wel de contactpersoon wijzigen.

      Verder kun je aangeven of bij het wijzigen van een bestemming het dossieritem terug moet naar het begin van de workflow of dat het dossieritem verder gaat in de huidige taak.

  10. Klik op: Opslaan.

Direct naar

  1. Workflow bouwen